سخنگوي هيات رئيسه مجلس با تاكيد بر لزوم بررسي طرح اخذ عوارض و ماليات از کشتي‌هاي عبوري از تنگه هرمز دريافت عوارض را حق قانوني جمهوري اسلامي ايران دانست.

عبدالرضا مصري نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح اخذ عوارض از کشتي‌هاي عبوري از تنگه هرمز در مجلس خبر داد و گفت: اخذ عوارض از کشتي‌هاي عبوري از تنگه هرمز خليج فارس حق جمهوري اسلامي ايران بوده و قطعا قابل اجرا خواهد بود.

 وي در ادامه با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران همواره خواستار ثبات و استقرار امنيت در منطقه و جهان بوده و خواهد بود، تصريح کرد:‌ اگر قرار است حقوق قانوني ملت ايران در موارد گوناگون به رسميت شناخته نشود جمهوري اسلامي ايران از تمام ابزارهاي قانوني براي احقاق حقوق خود استفاده خواهد کرد.

 سخنگوي هيئت رييسه مجلس همچنين اجراي طرح اخذ عوارض از کشتي‌هاي عبوري از تنگه هرمز را مستلزم بررسي بيشتر و تعيين سازو کارهاي حقوقي- بين‌المللي براي قرارگرفتن در دستور كار پارلمان دانست.

 مصري در پايان ابراز اميدواري كرد كه طرح اخذ عوارض از کشتي‌هاي عبوري از تنگه هرمز براي بهبود شرايط اين منطقه استراتژيك اجرايي شود. گفتني است بنابر آخرين اخبار منتشره بيش از 60 نفر از نمايندگان با طرح دريافت عوارض و ماليات از كشتي‌هاي عبوري از تنگه هرمز موافقت كرده‌اند.

/س2

 

برچسب ها: تنگه ، هرمز ، ایران ، عوارض ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار