جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اهميت بين‌المللي آبراه تنگه هرمز تاكيد كرد: هر اتفاقي در تنگه هرمز مي‌تواند پيامدهايي جهاني داشته باشد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير دريادار دوم غلامرضا خادم بي‌غم در گفت‌وگو با العالم با بيان اينكه «جمهوري اسلامي ايران اشراف بسيار خوبي بر تنگه هرمز دارد»، خاطرنشان كرد: مرزهاي گسترده دريايي ايران در خليج فارس و درياي عمان ايجاب مي‌كند كه ما اشراف بسيار خوبي بر تنگه هرمز داشته باشيم و نيروي دريايي ارتش هرگونه تحركي در تنگه هرمز را زير نظر دارد.

وي همچنين درباره تهديدهاي اخير رژيم صهيونيستي اظهار كرد: تهديدهاي اسرائيل مساله تازه‌اي نيست. رژيم صهيونيستي با سوء استفاده از شرايط بين‌المللي به دنبال آن است تا از طريق اين بحث‌ها منطقه را ناامن كند.

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه، به خاتمه تعميرات و به آب‌اندازي زيردريايي فوق سنگين طارق اشاره كرد و گفت: تا پيش از اين فناوري ساخت، توليد قطعات و تعمير زيردريايي در انحصار چند كشور بود. جمهوري اسلامي ايران پس از جنگ تحميلي توانست به دستاوردهاي بزرگي از جمله توليد، ساخت قطعات و تجهيزات مورد نياز و تعمير تجهيزات و ابزار مورد نياز نيروي دريايي دست يابد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار