هدف از برگزاري جشنواره "فيلم سازمان بي‌پول و پله" استفاده و به كارگيري استعدادهاي بالقوه جوانان است.

جعفر توكلي، دبير جشنواره "فيلم سازان بي‌پول و پله" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره "فيلم‌ سازان بي‌پول و پله" از لحاظ محتوايي از فضاي استعدادهاي بالقوه جوانان استفاده كرده و در حقيقت هدف اين جشنواره جواناني است كه توانايي امكان ساخت فيلم با امكانات محدود را دارا هستند.

وي در اين خصوص تصريح كرد: اين جشنواره به جواناني اختصاص دارد كه با سادگي و به راحتي مي‌توانند حرف خود را بزنند و فيلم بسازند.

توكلي با اشاره به اين كه نام گذاري اين جشنواره به آن معني كه مخاطبان تصور مي‌كنند، نيست افزود: منظور از بي پول و پله بودن فقيربودن افراد و شركت كنندگان نيست، بلكه بايد به لحاظ استعدادها، آگاهي‌ها و شور و سلامتي غني باشند.

وي با تاكيد بر اين نكته كه شركت كنندگان در توليد فيلم‌ها از امكانات كمي برخوردار هستند، گفت: در حال حاضر كه در زمان تكنولوژي واقع شده‌ايم، هر فرد با در اختيار داشتن يك دوربين و رايانه مي‌تواند اقدام به ساخت و توليد يك فيلم كوتاه ساده كند.

وي در خصوص محدوديت‌هاي سني اين جشنواره افزود: شركت كنندگان در اين جشنواره بايد در محدوده سني 18 تا 35 سال باشند، كه البته توليداتي هم كه متعلق به افراد زير 40 سال است به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.

وي در خصوص سال توليد فيلم‌هاي كوتاه افزود: توليدات بايد متعلق به سال‌هاي 90 و 91 باشند و توليدات مربوط به قبل از اين زمان پذيرفته نخواهند شد.

توكلي در خصوص موضوعات آثار ارسالي افزود: آثار ارسال شده به جشنواره بايد در حوزه‌هاي اعلام شده، چون،‌ فضاهاي شهري، روابط خانوادگي، مشكلات جوانان، ارزش‌هاي ديني و دفاع مقدس قرار بگيرند.

وي در ادامه اظهار داشت: تاكنون نزديك به 200 فيلم كوتاه از 75 فيلم‌ساز به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.

توكلي در ادامه در اين خصوص تصريح كرد: گروهي از فيلم‌سازان تنها طرحي را پيشنهاد داده و در صورت استقبال از طرح امكانات ساخت و توليد را در اختيار آنان قرار مي‌دهيم.

وي با اشاره به استقبال خوب از اولين جشنواره فيلم‌سازان بي‌پول و پله ادامه داد: در برگزاري اين جشنواره تنها به تهران اكتفا نكرده و حتي حدود 6 فيلم از شهرستان‌ها داشتيم.

وي در خصوص زمان‌بندي اين جشنواره افزود: علاقه‌مندان فرصت دارند تا پايان تيرماه آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند، درمرداد ماه با حضور جمعي از هنرمندان آثار مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در شهريور ماه، در دو روز مراسمي برگزار خواهد شد كه در آن از مجموع آثار ارسالي، بهترين فيلم انتخاب و به عنوان برگزيده معرفي خواهد شد./ي2
برچسب ها: توکلی ، جشنواره ، فیلم ، بی پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار