مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم ایران در بازار سوخت‌رسانی کشتی‌ها در خلیج فارس و دریای عمان به 50 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه عطاالله صدر در همایش دریایی کشور که در بندر گلمانخانه ارومیه به مدت دو روز در حال برگزاری است، اظهار داشت: 200 هزار دریانورد آموزش دیده در کشور مشغول فعالیت هستند که این دریانوردها گواهی‌نامه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: این تعداد دریانورد تحت نظام مشخص در حمل و نقل بار و مسافر مشغول هستند.

صدر با بیان اینکه صدور گواهی دریانوردی توسط سازمان بنادر و کشتی‌رانی انجام می‌گیرد، افزود: در این راستا دریانوردهایی که مشغول فعالیت هستند نیز گواهی‌نامه دریانوردی دارند.

وی با تاکید بر توسعه حمل و نقل مسافری در این زمینه، خاطرنشان کرد: سال گذشته 10 میلیون نفر مسافر دریایی داشتیم که مسائل ایمنی آن‌ها مورد تاکید است.

صدر با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی مسافران دریایی، اعلام کرد: مسائل ایمنی مسافران دریایی مهم است و برای این منظور شناورهای موجود استانداردسازی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شناورهای اقیانوس‌پیما که مابین بنادر تردد دارند، گفت: برخی از این شناورها ظرفیت حمل 14 هزار کانتینر را دارند.

سهم 25 درصدی ایران در بازار سوخت خلیج فارس و دریای عمان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سوخت‌رسانی کشتی‌ها در خلیج فارس، اظهار داشت: در حال حاضر 25 درصد سهم بازار سوخت‌رسانی کشتی‌ها در خلیج فارس و دریای عمان به جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد.

صدر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در این زمینه، تصریح کرد: در برنامه پنج ساله پنجم توسعه مقرر شده این میزان را افزایش دهیم.

وی افزود: زمینه مهم در این زمینه ایجاد فضای مشارکت و سرمایه‌گذاری در فعالیت بین‌المللی است.

صدر به توسعه ناوگان دریایی کشور از محل وجوه اداره شده سازمان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 22 شناور با مبلغ 274 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و تسهیلات ساخت 19 شناور و 22 دستگاه تجهیزات بندری به ارزش 840 میلیارد ریال پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به ظرفیت مسافری بنادر اشاره کرد و افزود: ظرفیت جابه‌جایی مسافر در حال حاضر 10 میلیون و 200 هزار نفر است./س

برچسب ها: ایران ، سازمان ، مسافری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.