طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره نیازمند مجموعه ای از فناوری های پیشرفته است و برای اجرای این پروژه باید فناوری های پیشرفته زیادی در كنار یكدیگر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران محمد مهدی نژاد نوری در هم اندیشی فناوری های كلیدی طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره گفت: در حال حاضر دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی و پژوهشی زیادی در حال فعالیت هستند تا این طرح به نتیجه برسد و اجرای اين پروژه فرصت مناسبی برای اشتغال و كارآفرینی در سطح كشور ایجاد می كند و مشاركت قدرتمندانه مراكز پژوهشی و دانشگاهی را در پی خواهد داشت.  
 
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: اگر كشور بخواهد در زمینه علم و فناوری جهش پیدا كند باید برنامه های مدونی را در راستای فعال كردن نیروهای غیر فعال و ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت در پیش بگیرد.  
 
مهدی نژاد با اشاره به راه اندازی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با عنوان شوراي عالي عطف در سال 83 در وزارت علوم گفت: این شورا كه رییس جمهوری در راس آن قرار دارد ، بالاترین سطح مدیریت علمی و فناوری كشور است و وظیفه آن تصویب طرح های كلان ملی در حوزه آموزش و پژوهش است از این رو فعالیت های این شورا موجب پیشرفتهای آموزشی و پژوهشی كشور می شودو 8وزير و 30عضو ديگر در اين شورا فعاليت دارند.  
 
وی در پايان خاطرنشان كرد : مقوله پژوهش با اجرای طرح های كلان ملی رشد و نمو پیدا می كند زیرا اجرای طرح های كلان ملی، دانشگاه ها را متحول می كند و باعث راه اندازی پژوهشگاه های دانشگاهی و فعالیت های پژوهش محور در دانشگاه ها می شودو پژوهش محور بودن باعث تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه ، ایجاد اشتغال برای نخبگان و ایجاد الگوی مدیریت پیشرفته در بستر كلان در كشور می شود. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار