اولين سالگرد نگارخانه هنر ايران با بيش از 5 نمايشگاه در اين نگارخانه برگزار شده است.

عبدالرحيم سياه كارزاده رئيس موسسه توسعه هنرهاي تجسمي در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ با برنامه ريز‌هاي صورت گرفته از سوي مركز تجسمي و موسسه توسعه هنرهاي تجسمي سال گذشته نگارخانه‌اي با عنوان نگارخانه‌ هنر ايران گشايش يافت.

وي گفت: نگارخانه هنر ايران در دو شعبه يك و دو فعاليت خود را آغاز كرد و از همان ابتدا نمايشگاه‌هاي تجسمي در اين نگارخانه‌ها برگزار شد.

سياه كارزاده در ادامه گفت:‌ دو نگارخانه هنر ايران با هدف حمايت از هنرمندان جوان تهران و استان‌هاي كشور گشايش يافته است.

وي در ادامه گفت: دو نگارخانه‌اي از هنر ايران نمايشگاه‌هايي با آثار هنرمندان جوان استان‌هاي كشور برگزار مي‌شود.

*نگارخانه هنر ايران نمايشگاه‌هاي تجسمي بدون هيچ هزينه‌اي
وي اظهار داشت:‌ تفاوت نگارخانه هنر ايران كه با ديگر نگارخانه‌هاي كشور دارد در اين است كه نگارخانه هنر ايران هيچ هزينه‌اي مبني بر برگزاري نمايشگاه از هنرمندان دريافت نمي‌كند و البته هيچ درصدي هم از فروش آثار هنرمندان را دريافت نمي‌كند و اين در حالي است كه هر هنرمندي كه مي‌خواهد نمايشگاهي در هر نگارخانه‌آي برگزار كند مي‌بايست هزينه‌ اجاره گالري و درصدي از فروش حتي اگر آثار وي به فروش نرسد هم پرداخت كند.

سياه كارزاده در ادامه تصريح كرد: نگارخانه هنر ايران تاكنون نمايشگاه‌هاي متعددي را در زمينه هنرهاي تجسمي در رشته‌هاي نقاشي، نگارگري‌، تصوير سازي،‌خوشنويسي برگزار كرده است.

وي گفت: 20 تيرماه اولين سالگرد افتتاح نگارخانه هنر ايران است كه در حال حاضر نيز در هنر دو نگارخانه هنر ايران نمايشگاه نگارگري برپا است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار