با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ششمین نمایشگاه فرش و تابلو فرش استان اردبیل در محل دایمی نمایشگاه های بین‌المللی اردبیل گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل / این نمایشگاه دیروز با حضور تولیدکنندگان و بافندگان هفت استان کشور در 70 غرفه با هدف ارائه آخرین دستاوردها و محصولات تولیدی در حوزه فرش و تابلو فرش گشایش یافت.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش اردبیل جزو معتبرترین و با ارزش‌ترین فرش‌های دستباف کشور است که امروز نگین تولید فرش اردبیل با عنوان فرش شیخ صفی‌الدین اردبیلی در موزه‌های جهانی می‌درخشد.

وی این جایگاه و اهمیت را نشان روشنی از هنر صنعت اصیل ایران و دیار اردبیل توصیف کرد و گفت: این افتخار بزرگی برای اردبیل است که هنرمندان آن از دیرباز با تکیه بر اصالت و ارزشمندی تاریخ و تمدن خود توانسته‌اند یک اثر ماندگار را خلق کنند که امروز مردم دنیا برای دیدن آن مسافت‌هایی را طی می‌کنند .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: فرش برای کشور ما هم از جنبه هنری و هم فرهنگی و اقتصادی ارزشمند است به طوری که در حوزه هنری مهمترین کار هنری اصیل و ماندگاری که نظر هر مخاطب را به خود جلب می‌کند تولید فرش است که یک اصالت بی‌نظیر دارد./ع

برچسب ها: اردبیل ، نمایشگاه ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.