مدیر روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان پیدا شدن کوبه های کوبه های مسجد آقا بزرگ را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان   شهرام امیری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سرقت این کوبه ها در اسفندماه سال 90 گفت:اداره آگاهی تعدادی گل میخ و تزئینات دربهای مسروقه را کشف کرد که در برخی رسانه ها به عنوان پیدا شدن کوبه ها درج شده بود ولی ارتباطی به کوبه های مسجد آقا بزرگ ندارد.

وی افزود: واحد حقوقی اداره میراث فرهنگی کاشان یک روز بعد از سرقت كوبه ها شکایتی در تاریخ 14 اسفند ماه سال گذشته به شماره 2449/361/123/902 تنظيم کرد و پس از اخذ دستورات قضايي به اداره آگاهي جهت پیگيري و تعقيب خاطيان تحويل داد.

به گفته وی، این اداره در تاريخ 13 اردیبهشت ماه 91 نیز نامه ای به شماره 255/361/123/912 برای پیگیری موضوع به نیروی انتظامی شهرستان و مجدد در تاریخ 28 خرداد ماه سال جاری نامه ای به شماره 538/361/123/912 به دادگستری شهرستان کاشان مبنی بر پیگیری و بازرسی از عتیقه فروشی ها ارسال کرد و همچنان این اداره تلاش مجدانه بر درخواست پیگیری امور از نهادهای مذکور را دارد.

مدیر امور فرهنگی، روابط اجتماعی و ارتباطات اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در پایان افزایش آمار سرقت اموال تاریخی در حوزه استحفاظی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان از بهمن ماه سال 1390 را یادآورشد و گفت: این سرقتها به دلیل گستردگی بافت تاریخی کاشان با وجود افزایش گشت های حفاظتی مامورین یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در سال 1390 اتفاق افتاد.

وی وقوع سرقت ها در محیط بیرونی بناهای تاریخی و مالکیت خصوصی بسیاری از خانه های تاریخی در شهرستان کاشان را خاطرنشان کرد و گفت: با اینحال با هماهنگی های لازم و مکاتبات انجام شده با فرمانداری ویژه و فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان درخواست رسیدگی به موضوع اعلام شد./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.