معاون میراث فرهنگی کشور از برگزاری جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان با حضور رئیس‌جمهور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان مسعود علویان صدر ، با اشاره به موفقیت ایران در سی و ششمین اجلاس کمیته میراث جهانی که در شهر سن‌‌پترزبورگ روسیه برگزار شد افزود: به زودی با حضور دکتر احمدی‌نژاد جشن ثبت جهانی این اثر نفیس برگزار خواهدشد.

وی افزود: قرار است در این جشن از دست‌اندرکاران تهیه پرونده این اثر بزرگ تاریخی و هنری تقدیر گردد. علویان صدر با تشریح پرونده‌های ارسالی جمهوری اسلامی ایران به این اجلاس تصریح کرد: ایران پرونده مسجد جامع اصفهان و گنبد قابوس در استان گلستان را برای ثبت به این اجلاس ارسال کرد که خوشبختانه این دو پرونده با رای قاطع اعضا همزمان به ثبت رسید و باعث افزایش تعداد پرونده‌های ثبتی ایران در حوزه تاریخی شد و با ثبت این دو پرونده، ایران دارای ۱۵ پرونده ثبت شده جهانی در حوزه تاریخی در کمیته میراث جهانی است.

وی گفت: پرونده میدان امام اصفهان و ارگ تاریخی بم نیز دو پرونده‌ای بودند که جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی به این اجلاس ارایه شد و خوشبختانه اقدامات ایران در حفظ این دو اثر تاریخی مورد موافقت کار‌شناسان یونسکو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه میدان امام اصفهان را کار‌شناسان یونسکو مدتی است که رصد می کنند ادامه داد: در این کمیته بعد از بررسی گزارش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات صورت گرفته درباره این اثر تاریخی از اقدامات ایران تقدیر شد.

وی خاطر نشان کرد: ایران در این اجلاس گزارشی درباره طبقه آخر برج جهان‌نما در این میدان و محور شرقی و غربی طرح قطار شهری ارایه داد.

وی خاطر نشان کرد: در این اجلاس مقرر شد ایران گزارشی جامع از اقدامات صورت گرفته در خصوص حفظ این میدان را تا فوریه سال ۲۰۱۳ میلادی به یونسکو ارسال کند و متعاقب آن کار‌شناسان یونسکو نیز برای بازدید از میدان امام به اصفهان سفر کنند./س
برچسب ها: اصفهان ، ثبت ، مسج ، جامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.