شايد در نگاه اول به نظر برسد كه هيچ جنگنده يا شناوري جرات نزديك شدن به ناوهاي آمريكايي حاضر در منطقه را به دليل آتش زا بودن نداشته باشند ولي موشك " حوت " با اقتدار كامل امپراطوري ناو ها را از بين برده است و می تواندخسارتی بالغ بر چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار بر آمریکا وارد کند.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، موشك ايراني " حوت " يكي از سريع ترين موشك هاي رادارگريز آبي جهان است كه معادل 100 متر در ثانيه سرعت دارد كه حدود 3 برابر بيشتر از آن موشكي سرعت دارد كه آمريكايي ها از داشتن آن به خود مي بالند.

فناوري ساخت چنين موشكي فقط در اختيار ايران و روسيه (موشک اشکوال) است و به حتم در صورت پرتاب 2 عدد از اين موشك ها  ناوهای  آمريكايي حاضر در خلیج فارس  بدون داشتن راه فراري ضربه اي سخت و مهلك متحمل خواهند شد.

همچنين "حوت" علاوه بر پرسرعت و ترسناك بودن توانسته اين ويژگي را داشته باشد كه با بهينه سازي مناسب (كه به همت سپاه پاسداران صورت گرفته است ) دقيقتر از موشك مشابه روسي  هدف مورد نظر را ارزيابي كند.


موشك انداز های این موشك كاملا رادار گریز بوده و از دید رادارهای دشمن مخفی می مانند .

 در سال 1385 و در رزمایش پیامبر اعظم (ص )3 با آزمایش " حوت " حیرت بیش از بیش جامعه جهانی از قدرت بلامنازع این موشک رقم خورد .



در این رزمایش، اژدری با سرعت 100 متر بر ثانیه(360 کیلومتر در ساعت) ازمایش شد كه این موشك با تولید حبابهای بخار كه از نوك دماغه و پوسته خود خارج می كند لایه ای از گاز در اطراف خود شكل می دهد و بدین ترتیب خود را از تماس مستقیم با آب و پسای قابل ملاحظه ناشی از آن دور می كند، این اژدربه طور کامل در ایران صنعتی شده و تولید بومی آن 100% است.



هر چند به دليل اينکه اين موشك از هدايت پدافند غيرعامل بهره مي برد و از توضيح و تشريح در خصوص آن خودداري ميكنیم ولي همين قدر كافي است كه بگویيم سرعت متوسط "حوت" 4 برابر اژدر معمولي زير دريايي است.

این موشك قابلیت پرتاب از روی شناور و یا زیردریایی در عمق 100 متری را دارد و با سرعت حدود 50 نات (93 كیلومتر بر ساعت) كپسول پرتاب خود را ترك می كند و با فرو رفتن در آب و رسیدن به عمق مناسب، موتور خود را روشن كرده و به سمت هدف راهی می شود.


 حالا این اصل را در نظر گرفته می شود که شناورهای متوسط و بزرگتر از متوسط هیچ شانسی برای فرار از اژدر حوت ندارند. بنابراین  با شلیک دو اژدر حوت( درقسمت بالا اشاره شد) و باصرف هزینه 2 میلیون دلار می توان به آمریکا چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار ضرر بزنیم یعنی 900 برابر. البته هر ناو هواپیما بر در اطراف خود همیشه چندین کشتی جهت پشتیبانی تدارکاتی و نظامی و دفاعی دارد. با غرق شدن یک ناو هواپیما بر تمام ناوگان پشتیبانی آن آسیب پذیر می شوند و این یعنی همان بلایی که نیروی دریایی ما در جنگ هشت ساله بر سر نیروی دریایی عراق آورد.


گزارش از: احسان آريا

/پ3

برچسب ها: موشک ، حوت ، ناو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار سید علی
۱۱:۱۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
اسراییل بزودی محو میشود
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسراییل
مرگ بر انگلیس
و پیروان داخلی شان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
ای ول
Iran (Islamic Republic of)
Erfan
۰۲:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
ايرانم هميشه جاويدان
ايرانم هميشه سرافراز
Iran (Islamic Republic of)
نويد
۱۲:۴۳ ۱۳ دی ۱۳۹۲
ايران اسلامى زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
اینا معجزه خدا هستن واقعا کشوری که سیم خاردار باید وارد میکرد ببین چی داره میسازه
Lithuania
شهاب
۲۲:۵۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۲
بنازمتون احسند برشما سربازان گمنام امام زمان (ع)
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۲
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۴:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
یا فاتح خیبر علی
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۲۱:۱۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۱
احسنت بر ایرانی ها
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۳۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
یا فاتح خیبر علی
Iran (Islamic Republic of)
محمود از دلفان
۰۱:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
درود خدا بر رزمندگان شجاع و با صلابت ایران زمین
آخرین اخبار