ایران رتبه نخست تولید برق در خاورمیانه را دارا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،وزیر نیرو با اعلام این خبرگفت: ظرفیت برق ایران امسال به 6هزار و 842 مگاوات رسیده است که این امر زمینه‌ساز کسب رتبه نخست در خاورمیانه و مقام 15 در دنیا شده است.

نامجودر جشن بهره‌برداری از 52 هزار واحد مسکن مهر استان زنجان و بهره‌برداری از نیروگاه سلطانیه، با اشاره به این‌که ایران در حال حاضر از نظر تأمین برق چه در بخش تولید و چه از لحاظ خط توزیع وابستگی به هیچ کشور بیگانه ندارد، افزود: در حال حاضر متخصصان ایرانی در 20 کشور جهان اقدام به تولید، توزیع و انتقال برق کرده‌اند که دلیل بر موفقیت جوانان ایران است.

وزیر نیروبا بیان این‌که در آغاز دولت نهم ظرفیت برق کشور 38100 مگاوات بود، خاطرنشان کرد: در دولت خدمتگذار ظرفیت برق کشور دو برابر افزایش داشته که 28 هزار و 742 مگاوات بوده و برابر با طول 110 سال برق کشور است.

نامجو با اشاره به مزایای استان زنجان جهت احداث نیروگاه‌ برق، تصریح کرد: بر اساس معیارهایی که برای اجرای اینطرح ها داشتیم، مقرر شد 4 طرح عظیم برقی در استان زنجان احداث شود که اولین آن پروژه سلطانیه بود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان هم طرح آبرسانی به شهر ابهر و خرمدره را در قالب مهر ماندگار داریم افزود: همچنین بخش زهکشی سدهای گلابر، مشمپا، تالوار و کینه‌ورس و مراش از طرح های درنظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان دولت نهم به بهره‌برداری برسند./س
برچسب ها: برق ، رتبه نخست ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.