كودكان عمدتا جايگزين هاي ساده تر و لذت بخش تر را ترجيح مي دهند و همين موضوع باعث شده ديدن فيلم قبل از خواب براي كودكان قابل قبول تر از خواندن كتاب باشد.

به گزارش باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران ايجاد علاقه به كتابخواني در كودكان، موجب تقويت قوه ي تخيل كودك مي شود.
اگر والدين قبل از خواب فرزندشان، در كنار او بنشينند و با آرامش براي او كتاب بخوانند يا اگر كودك در سني است كه مي تواند كتاب بخواند، اين كار به صورت عادت درمي آيد.
فوايد خواندن كتاب قبل از خواب اين است كه مطالب خوانده شده در حافظه ي بلند مدت ذخيره مي شود، در اين حالت ذهن فعاليت ديگري ندارد و براحتي در آرامش مي تواند مطالب را ذخيره كند.  
در اين خصوص دكتر نظام الدين رستم كلايي در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با كتابخواني كودكان آرامتر شده، بهتر به خواب مي روند، بنابر اين خواندن كتاب براي آنان بسيار مفيد و سودمند است.
وي تاكيد مي كند: هنگام خواب بايد حداقل مدت 30 دقيقه براي كودكان كتاب بخوانيم تا علاقه و عشق واقعي به خواندن كتاب در آنان قوت يابد.
اين متخصص روانشناسي كودكان با اشاره به اينكه كودكان عمدتا جايگزين هاي ساده تر و لذت بخش تر را ترجيح مي دهند و همين موضوع باعث شده ديدن فيلم قبل از خواب براي كودكان قابل قبول تر از كتاب باشد يادآور شد: كودك هنگام خواندن كتاب ،موضوع را با تجسم شخصيت ها ي داستان در ذهن خود كارگرداني مي كند،ناخودآگاه تصاوير را در ذهنش مجسم مي كند ، اين كار باعث تحريك مغز كودك و افزايش قوه ي تخيل وي مي شود ولي با ديدن فيلم كودك به مصرف كننده اي تبديل مي شود كه نياز كمتري به تحريك ذهن دارد.
وي در پايان به والدين توصيه كرد: با تشويق كودك به كتابخواني، به رشد قوه ي تخيل و حافظه ي كودكان خود كمك كنند./عط
برچسب ها: کتاب ، تجسم ، کودک ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.