رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: نظام جامعه مهارت و فناوری در دو بخش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه جامع علمی-کاربردی به عنوان یک گلوگاه جهت ایجاد اشتغال در کشور محسوب می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند با اشاره به جایگاه ویژه آموزش فنی و حرفه ای در کشور و نقش استراتژیک این سازمان در بحث اشتغال گفت: نظام جامع مهارت و فناوری در دو بخش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه جامع علمی-کابردی به عنوان یک گلوگاه جهت ایجاد اشتغال محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به تصویب نظام جامع مهارت و فناوری در سال گذشته تصریح کرد: این نظام شامل سه بخش آموزش مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه ای و نظام شرایط احراز اشتغال است که با توجه به ظرفیت و جایگاهی که برای آن در نظر گرفته شده براساس آن مشکلات بخش خصوصی در حوزه آموزش فنی و حرفه ای برطرف خواهد شد.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مشکل اشتغال کشور را برطرف کنیم و در این راستا آموزش های مهارتی شرط بسیار مهم و اساسی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال است.

*ارایه آموزش های مهارتی از سوی آموزشگاه های آزاد بوشهر

طاهره آیئن سرپرست اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی استان بوشهر گفت: بیش از سه هزار و 800 نفر دوره کارآموز در سطح آموزشگاه های آزاد استان بوشهر طی سه ماهه اول سال جاری آموزش های مهارتی یافته اند.

آئین تأکید کرد: این سه هزار و 800 نفر دوره معادل 928 هزار و 397 نفر ساعت آموزش های مهارتی بوده که این میزان آموزش در بخش های کشاورزی و خدمات در 120 آموزشگاه آزاد استان صورت گرفته است.

*راه اندازی 4 رشته جدید در مرکز فنی و حرفه ای هفتکل

رییس فنی و حرفه ای هفتکل از راه اندازی 4 رشته جدید در مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان با اعتبار اولیه حدود 10 میلیارد ریال خبر داد.

اسدی افزود: این رشته ها شامل کار به P.L.C درجه در خصوص برادران و شیرینی پزی، آشپزی سنتی، کیف دوزی برای آموزش خواهران و جوانان علاقمند است.

اسدی تأکید کرد: شرکت در این دوره ها و فراگیری این رشته ها به صورت کاملاً رایگان است و علاقمندان می توانند به مراجعه به دو مرکز برادران و خواهران برای یادگیری حرفه مورد علاقه خود ثبت نام کنند./ز
برچسب ها: بوشهر ، پرند ، آئین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار