رئیس فدراسیون والیبال کشورمان ضمن مثبت ارزیابی کردن روند رشد تیم ملی اظهار داشت: تمام هم و غم ما در شرایط کنونی روی ورود به لیگ جهانی والیبال است.

 محمدرضا  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: انتخاب ایران به عنوان نماینده والیبال قاره آسیا برای حضور در مسابقات زیر گروه لیگ جهانی یک افتخار و موفقیت بزرگ است که من آن را به مردم ایران تبریک می گویم .
وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری هایی که از طریق فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا داشتیم تلاش کردیم تا آنها ایران را به عنوان نماینده قاره برای حضور در مسابقات زیر گروه لیگ جهانی معرفی کردند.
وی گفت: اگر برای لیگ جهانی 2013 هم نماینده قاره آسیا را همانند سنوات قبل انتخاب می کردند ما باید در چین که در جایگاه دهم جدول رده بندی قرار دارد در شرایط سختی به مصاف آنها می رفتیم. وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، اقدام به ارسال نامه ای به کنفدراسیون والیبال قاره آسیا کرده و ضمن اشاره به قهرمانی ایران در جام ملت ها گفتیم تکلیف ما را هرچه سریعتر روشن کنند.
 داورزنی گفت: با توجه به جلسه هیئت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا به آنها پیشنهاد دادیم مه یا قهرمان جام ملت ها و یا قهرمان کاپ آسیا به عنوان نماینده این قاره به زیر گروه لیگ جهانی راه یابد و با توجه به آنکه زمان برگزاری مسابقات کاپ آسیا در شرایطی است که با زمان تصمیم گیری فدراسیون جهانی در خصوص لیگ جهانی تداخل دارد، مسئولان کنفدراسیون تصمیم به انتخاب تیم ملی ایران گرفتند.
رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: با توجه به انتخابات انجام شده ما باید ابتدا به مصاف نمایند قاره آفریقا برویم که اگر تونس باشد در تهران میزبان آنها در 2 دیدار خواهیم بود پس از آن باید مقابل تیم 16 جهان صف آرایی کنیم که با توجه به جایگاه تیم ها در جدول رده بندی جهانی باز هم ایران میزبان این دیدار خواهد بود.
 وی تصریح کرد: البته باید بگویم اگر مصر به عنوان نماینده قاره آفریقا معرفی شود تیم ملی ایران با سفر به قاهره باید برای صعود به مرحله بعدی زیر گروه لیگ جهانی 2 بازی تدارکاتی انجام دهد.
 رئیس فدراسیون والیبال گفت: با توجه به روند رشدی که تیم ملی در حال حاضر دارد شانسی که بتوانیم به مسابقات لیگ جهانی راه پیدا کنیم را داریم لیگ جهانی یکی از بزرگترین اتفاقات جهانی والیبال است و افتخاری بزرگ برای ما خواهد بود.
داورزنی یادآور شد: ما هنوز در ناراحتی عدم صعود به المپیک هستیم با صعود به لیگ جهانی دل مردم را شاد خواهیم کرد تا تلخی المپیکی نشدنمان برطرف شود.
وی در خاتمه اظهار داشت: رفتن ما به لیگ جهانی بسیار سخت است اما قول می دهیم که برویم و ماندگار بمانیم./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار