رئيس جامعه اپتومتري ايران گفت:اينکه عينک هاي آفتابي از برند معروفي تهيه شود نمي تواندملاکي قطعي براي کيفيت مناسب عينک موردنظر باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر محمدرضا محمد عليها در حاشيه همايش جامعه اپتومتري ايران افزود : نبايد در هنگام حرکت دادن عينک آفتابي مناسب مقابل چشم تصوير مشاهده شده موج دار باشد در غير اين صورت، فيلتر آن عينک مشکل دارد و استفاده از آن در دراز مدت موجب خستگي و سردرد مي شود.
 
وي با بيان اينکه با استفاده از دستگاه هايي که بايد در عينک فروشي ها باشد، مي توان ميزان عبور اشعه ماوراء بنفش از شيشه عينک اندازه گيري شود ، گفت : به دليل گران بودن اين دستگاه ، در بسياري از مکان ها از دستگاه هاي چيني غير استاندارد استفاده مي شود که نمي توان به اندازه گيري آن اطمينان داشت.
 
رئيس جامعه اپتومتري ايران افزود : راه ساده بررسي ميزان عبور اشعه ماوراء‌بنفش از شيشه عينک آفتابي ، قرار دادن عينک طبي با شيشه فتوکروميک زير شيشه عينک آفتابي و قرار دادن هر دو زير آفتاب است ، هرچه اشعه عبوري از شيشه عينک آفتابي بيشتر باشد ، شيشه فتوکوروميک بيشتر تغيير رنگ مي دهد .
 
محمدعلي ها هم چنين با بيان اينکه نخستين توصيه ما در خريد عينک آفتابي ، انتخاب رنگ مناسب براي شيشه آن است ، گفت: رنگ هاي قهوه اي ، کهربايي و خاکستري بهترين رنگ ها براي اين منظور هستند چرا که علاوه بر اينکه مقداري اشعه ماوراء بنفش جذب مي کنند ، با توجه به ميزان کم تيرگي آنها ، مردمک چشم به اندازه کمي باز مي شود .
 
وي افزود : رنگ هاي مشکي و سبز، رنگ هايي هستند که آنها را توصيه نمي کنيم چرا که هنگام استفاده از اين رنگ ها در شيشه عينک ، در ديد فرد رنگها واقعي ديده نمي شوند و نيز هنگام استفاده از رنگ مشکي در شيشه عينک آفتابي ، مردمک چشم بيش از اندازه باز مي شود و ميزان اشعه ماوراء بنفش زيادي وارد چشم مي شود .
 
رئيس جامعه اپتومتري ايران گفت : پولاريزه بودن شيشه عينک نيز معيار خوبي در انتخاب عينک آفتابي مناسب است چرا که اين خاصيت در شيشه عينک موجب حذف برخي انعکاس هاي نور خورشيد يا نور چراغ ها ، در ديد مي شود و حتي براي ديد در شب نيز مفيد است .
 
همايش جامعه اپتومتري ايران با موضوع تازه هاي لنزهاي تماسي و عينک طبي ، صبح امروز در هتل المپيک تهران آغاز به کار کرد و تا عصر فردا به کار خود ادامه مي دهد ./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار