مراجعه به اپتومتريست ها به اقتصاد سلامت و خانواده كمك مي كند

نايب رئيس جامعه اپتومتري ايران گفت‌: مراجعه اوليه به اپتومتريست براي تشخيص مشکل بينايي به اقتصاد سلامت کشور و نيز اقتصاد خانواده ها کمک مي کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ناصر صادق پور در جمع خبرنگاران در حاشيه همايش جامعه اپتومتري ايران با بيان اينکه هزينه مراجعه به چشم پزشک بسيار بيشتر از هزينه مراجعه به اپتومتريست است افزود: اپتومتريست با معاينه چشم مي تواند مشکل بيمار را تشخيص دهد و اگر مشکل بينايي فرد، انکساري باشد ، عينک مناسب تجويز کند .
وي گفت: اگر علت ضعف بينايي فرد، غير انکساري باشد اپتومتريست براي تشخيص دقيق علت و درمان آن، بيمار را به چشم پزشک يا متخصص مغز و اعصاب ارجاع مي دهد و يا در مراحلي تشخيص را با مشورت چشم پزشک انجام مي دهد.
نايب رئيس جامعه اپتومتري ايران تعداد اپتومتريست ها را در کشور حدود1750 نفر و بسيار کم دانست و افزود: اپتومتريست بيکار نداريم و بايد توجه داشت نمي توان اين رشته را با هيچ رشته اي قياس کرد به ويژه که اپتومتريست ها در سطح نخست سلامت هستند و در کنار چشم پزشکان و ديگر بخش هاي سلامت نقشي متفاوت دارند.
صادق پور گفت: اپتومتريست ها با دريافت شماره نظام پزشکي اجازه دارند در هر شهر يا شهرستان دفتر کار مستقلي داشته باشند و در فروش و ساخت عينک هاي طبي نقش ايفا کنند .
همايش جامعه اپتومتري ايران با موضوع تازه هاي لنزهاي تماسي و عينک طبي ، امروز در هتل المپيک تهران آغاز شد و تا عصر فردا ادامه دارد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار