نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه ایران اسلامی کانون حرکت بیداری جهانی است، مهمترین وظیفه کنونی آحاد مردم بحث ولایت‌پذیری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام علی سعیدی در جمع کارکنان سپاه پاسداران نیشابور در حسینیه شهدای تیپ زرهی 21 امام رضا(ع) اظهار داشت: عناصر اصلی ولایت را دو عنصر پیوستن به ولایت الهی و گسستن از باطل دانست که خلاصه شده در تولی و تبری و در کلمه لا اله الا الله؛ وی گفت دو عنصر نفی و اثبات است و راه سوم و منطقه بی‌طرفی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مشکل ما در حال حاضر ولایت‌پذیری است تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران اسلامی کانون حرکت بیداری جهانی است، مهمترین وظیفه کنونی آحاد مردم بحث ولایت‌پذیری است.

او خاطرنشان کرد: تا ولایت‌پذیری خداوند در وجود انسان نهادینه نشود ولایت‌پذیری میسر نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ابعاد ولایت‌پذیری را پیوند اعتقادی به ولی فقیه و انکار اعتقادی جبهه غیر خدا و نیز پیوند عاطفی و محبت و عشق به ولایت و پیوند رفتاری و عملی که اولین مرحله آن شعار ولایت‌پذیری است دانست.

سعیدی یادآور شد: ولایت‌مدارترین و ولایت‌پذیرترین فرد تاریخ حضرت فاطمه(س) است.

وی با اشاره به اینکه اراده ولی فقیه اراده خداوند است، گفت: ولی فقیه نماد ولایت خدا در برابر استکبار جهانی و ظالمان و زورگویان است.

این نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به وقایع فتنه سال 88 حرکت بهنگام و موضع‌گیری صحیح را در قبال اینگونه وقایع بسیار مهم دانست و یادآور شد: در این آزمون برخی از بزرگان ما نمره منفی گرفته‌ و سقوط آزاد داشتند.

سعیدی اضافه کرد: آزمون سخت دیگر پس از ارتحال امام راحل(ع) برای خواص ما بود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت سپاه در حال حاضر، حفظ آرامش در جامعه اسلامی و بالابردن آستانه صبر و شکیبایی و نیز ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر بودن است.

وی با تفکیک موضوع ولایت‌مداری از ولایت‌پذیری، اظهار داشت: ولایت‌پذیری از ولایت‌مداری سخت‌تر چه بسا بزرگانی باشند ولی در بحث ولایت پذیری مشکل دارند.

وی اضافه کرد: مهمترین خطر برای ایران اسلامی این است که دشمنان با یک تحریم همه جانبه و هوشمند دنبال آن به دنبال بی‌ثبات سازی اقتصادی کشور هستند./س


برچسب ها: مهمترین ، وظیفه ، کنونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.