استاندار مرکزی گفت: سوخت نیروگاه حرارتی شازند تا دو ماه آینده با همت كارشناسان و مهندسان جوان ایرانی از مازوت به گاز تبدیل می شود.

'علی اكبر شعبانی فرد' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این طرح با هدف كاهش آلودگی هوا، خدمت رسانی مطلوب به مردم و صرفه جویی اقتصادی اجرا می شود.

وی اظهار كرد: استفاده از توان و نیروی جوان در دستیابی به فناوری های های نوین با وجود تحریم ها، مشت محكمی بر دهان مستكبران است كه می خواهند مانع ارتقای جایگاه ایران در منطقه شوند.

استاندار توضیح داد: هم اكنون مدیریت صحیح منابع و امكانات موجود باید در راس امور قرار گیرد.

شعبانی فرد بیان كرد: میزان سرمایه گذاری در استان مركزی طی هشت سال گذشته بالغ بر 380 هزار میلیارد ریال بوده كه نشان از كار آمدی دولت در رسیدن به تعالی و خودكفایی است.

وی تاكید كرد: این استان با روزانه یك و نیم میلیون نفر جمعیت سیار و دارا بودن صنایع مادر تخصصی باید بیش از پیش مورد توجه مسوولان و دولت قرار گیرد.

استاندار ادامه داد: در حوزه حفاظت از منابع آبی و رودخانه ها اقدامات گسترده ای در استان صورت گرفته تا از هدر رفت آب و كاهش سطح سفره های زیر زمینی جلوگیری شود.

شعبانی فرد خاطر نشان كرد: استان مركزی با دارا بودن دو پست برق مهم شامل انجیرك و شازند در سطح كشور پایدار ترین برق را دارد.

وی یادآور شد: بیش از دو هزار و 700 واحد صنعتی در استان مركزی مشغول فعالیت هستند كه كار تامین آب و برق این صنایع بر عهده وزارت نیرو و دستگاه های وابسته و زیر مجموعه آن است.

استاندار عنوان كرد: فیلترینگ صنایع آلوده در استان در راستای رفاه حال مردم از برنامه های اولویت دار امسال است كه با برنامه ریزی های دقیق و بلند مدت در حال پیگیری و اجرا است./س

برچسب ها: نیروگاه ، مازوت ، شازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.