استاندار اردبیل گفت: مشکلی از بابت تأمین و انبار گندم مورد نیاز استان به شکل مرغوب وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل سید حسین صابری امروز در جلسه خرید گندم در اردبیل افزود: تاکنون 70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده، اما دغدغه ما خروج گندم از استان و احتکار احتمالی آن است که باید با تدبیری مناسب تلاش کنیم تا ذخیره مناسب و با کیفیت گندم در انبارهای استان برای تأمین نیازمندی‌های اهالی اتفاق بیفتد.

وی با بیان این‌که نیمی از محصول هنوز از مزارع استان برداشت نشده، گفت: ما با در نظر گرفتن مشوق‌های متعدد می‌توانیم خرید تضمینی را به شکل مطلوب انجام دهیم که یکی از این مشوق‌ها حذف هزینه گندم خریداری شده از محل برداشت تا حمل محصول به سیلو است که این خود می‌تواند مشوق خوبی برای زارعان باشد تا گندم مرغوب خود را به سیلوها و دولت تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه افزود: امسال 84 هزار هکتار از مزارع آبی استان زیر کشت گندم رفته بود که تاکنون در 44 هزار هکتار از این اراضی محصول گندم برداشت شده که در 40 هزار هکتار اراضی حاصلخیز استان برداشت گندم آبی باقی‌مانده است.

عادل عبدایمانی گفت: 285 هزار هکتار از اراضی دیم استان نیز به کشت این محصول اختصاص یافته که به نظر می‌رسد 180 هزار هکتار از محصولات کشت شده این اراضی برداشت شده که رقم برداشتی بیش از 440 هزار تن بوده است./س 

برچسب ها: اردبیل ، نبود ، مشکل ، ذخیره ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.