عضو هيئت رئيسه فراكسيون محيط زيست مجلس با انتقاد از عملكرد سازمان حفاظت از محيط زيست در مقابله با ورود ريزگردها به كشور گفت: مجلس پس از پايان تعطيلات تابستاني و آغاز جلسات كميسيونها به صورت جدي موضوع ورود ريزگردها را پيگيري خواهد كرد.

مهرداد بائوج لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ورود مداوم و زنجيروار موج هاي گرد و غبار از همسايگان غربي به كشورمان و بروز مشكلات عديده براي مردم گفت: در جلساتي كه با رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست برگزار شد، مسئولان اين سازمان راهكار‌هاي پيشنهادي خود را ارائه كردند و از پيگيري هاي صورت گرفته در اين زمينه خبر دادند اما تاكنون اقدام موثري از جانب اين سازمان به عنوان متولي امور زيست محيطي كشور انجام نشده است.

وي در ادامه افزود: در مجامع بين‌المللي، سازمان حفاظت از محيط زيست به عنوان حافظ سلامتي زيست‌محيطي انسانها محسوب شده و حداقل انتظار از سازمان مذكور اين است كه در چنين شرايطي حضور سازنده‌تري داشته و اقدامات كارآمدتري صورت دهد.

عضو كميسيون عمران مجلس با بيان اينكه سازمان حفاظت از محيط زيست در برخي موارد سعي بر توجيه حوادث و مشكلات زيست محيطي دارد، تصريح كرد: با وجود زمان از دست رفته، معضل ورود ريزگردها به كشور بايد از طريق طرح در مجامع بين‌المللي، مذاكره با كشورهاي دخيل و به واسطه سازمان حفاظت از محيط زيست حل شده  و تاكنون ادامه نمي‌يافت.

 لاهوتي در پاسخ به سوالي مبني بر ميزان اعتبار تخصيص يافته توسط مجلس براي مقابله با اين پديده اظهار داشت: مجلس پيشنهاد دولت براي رفع اين مشكل را بدون هيچگونه تغييري تصويب كرده و اين در حاليست كه دولت و دستگاههاي مجري عليرغم گزارشات ارائه شده مبني بر مذاكره با كشورهاي همسايه و درگير اين قضيه به وظيفه خود آنچنان كه ضروري بود، عمل نكرده‌اند.

 عضو هيئت رئيسه فراكسيون محيط زيست مجلس در پايان با تأكيد بر لزوم بهره‌گيري مجلس از اهرم نظارتي خود در رفع مشكل ريزگردها خاطرنشان كرد: فراكسيون محيط زيست پارلمان قطعا پس از پايان تعطيلات تابستاني وارد عمل شده و به صورت قاطعانه مقابله با ريزگردها را در دستور كار خود قرار خواهد داد.

/س2

 

 

 

برچسب ها: ریزگرد ، مجلس ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار