مدیر باغبانی سازمان جهادكشاورزی خوزستان گفت: این استان یكی از چهار منطقه عمده تولید گل و گیاه كشور است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ 'حلیم كوتی' حاكی است: استان خوزستان پس از تهران و مركزی در رتبه سوم كشوری از لحاظ تولید گل و گیاه و مازندران نیز پس از خوزستان قرار دارد.

وی به مناطق عمده تولید گل و گیاه در سطح استان اشاره كرد و افزود:گل و گیاه در شهرستان های اندیمشك، اهواز، ایذه، باغملك، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش و شوشتر تولید می شود.

كوتی گفت: شهرستان دزفول با 509 هكتار ، بهبهان با 76هكتار، اندیمشك با 37 هكتار و شوش با 23 هكتارعمده ترین شهرستان های تولید گل و گیاه استان هستند و بیش از 95 درصد سطح زیر كشت استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر باغبانی سازمان جهادكشاورزی خوزستان ادامه داد: در سال گذشته 673 هكتار از اراضی استان به زیر كشت گل و گیاهان زینتی رفته است كه شامل 342 هكتار كشت در فضای آزاد و 331 هكتار كشت در گلخانه های با پوشش لاستیك بوده است.

وی تعداد تولید كنندگان گل و گیاه را در سطح استان 387 نفر اعلام كرد و اظهارداشت: پارسال 136 میلیون و 945 هزار گل شاخه بریده، سه میلیون و 983 هزار و 780 اصله درخت و درختچه زینتی، هشت میلیون و 200 هزار گیاهان فصلی و نشایی، 15 هزار و 300 گیاه آپارتمانی و 134هزار و 865 عدد پیاز و پیازچه گل تولید شده است.

كوتی اضافه كرد: استان خوزستان با توجه به پتانسیل های فراوان برای تولید گل وگیاه از جمله تنوع اقلیمی، آفتاب درخشان، شرایط مناسب آب و خاك در شمال استان، نیروی كارفراوان، بهره مندی از ذخایر انرژی فسیلی، حداقل انرژی مصرفی و تولید زودرس در تامین نیاز داخلی كشور و نیز بخشی از نیاز بازار صادرات سهم به سزایی در تولید گل و گیاه كشور داشته است./س

برچسب ها: خوزستان ، گل وگیاه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.