نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین ماموریت و رسالت هنرنمایش و سینما انتقال پیام انقلاب و حركت در مسیر ارزش های بنیادین نظام است.

'غلام محمد زارعی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: سینما به عنوان یك هنر فراگیر نقشی بی بدیل و تعیین كننده در انتقال ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی دارد.
وی بیان كرد: امروزه اگر چه تولیدات هنری هر یك در جایگاه خود می توانند به ارتقای سطح مشاركت مردم و انتقال پیام ها و اهداف جوامع موثر باشند ولی هنر نمایش و سینما با توجه به جذابیت های بصری خاص خود از تاثیر مضاعف تری در این زمینه برخوردار است.
وی عمر سینمای كشور ایران را كمتر از40 سال دانست و گفت: در دهه اول ورود سینما به كشور ماموریت اصلی آنها به تبعیت از سینمای غرب دین زدایی و رواج فساد و ارزش های ضد اخلاقی بود.
زارعی اظهار داشت: این در حالی است كه سینمای 30 سال قبل تاكنون در ایران توانسته با الگو گرفتن و تاسی از فرهنگ و تمدن ناب اسلامی و فرهنگ غنی و كهن ایران زمین جایگاه ممتازی را در سطح بین المللی كسب كند و امروزه سینمای غرب و هالیوود نیز به جایگاه پرافتخار و درخشان سینمای ایران اذعان دارد.
این نماینده مجلس همچنین مهمترین هدف متولیان و مسوولان فرهنگی و اجرایی را شناسایی استعداد ها و ظرفیت های غنی هنری در جای جای كشور و فراهم كردن زیرساخت ها و شرایط لازم برای شكوفایی این استعدادها دانست.
وی استان كهگیلویه و بویراحمد را سرشار از موقیعت های غنی و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و دارای مردمانی شجاع ، سلحشور و با نجابت دانست و گفت:همواره از آثار هنری فاخری كه در مسیر ماهیت و فرهنگ تاریخی و سرزمینی این خطه باشد حمایت خواهیم كرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.