معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ‌ها گفت: دانشجويان بايد با بحث و تبادل نظر و برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي مباحث ارائه شده اقتصادي علمي خود را به مرحله اجرا درآورند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در نشست ضيافت انديشه كه بعد از ظهر ديروز به همت نهاد رهبري و بنياد ملي نخبگان در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد، حجت الاسلام قريشي معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي رهبري با اشاره به افتتاح همزمان 10 برنامه ضيافت انديشه در سراسر كشور اظهار داشت: بالغ بر 1300 استاد و مبلغ اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و كرسي‌هاي آزادانديشي در صدد رسيدن به نتايج مطلوب اسلامي در دانشگاه ها هستند.

وي گفت:‌ پيامبر(ص) گسترش علم را به دست پارسيان پيش‌بيني كرده بود و اين رسالتي است كه بر عهده ايرانيان در طول تاريخ گذاشته شده که در حال شكوفا شدن است.

قريشي به رشد علمي ايران در  جهان اشاره كرد و يادآور شد:‌ در زمان جنگ تحميلي عراق عليه ايران با وجود تحريم‌هاي علمي و نظامي از سوي غرب، ملت ايران به رشد و شكوفايي خود ادامه دادند و در آن شرايط بحراني به رشد علمي خود در تمام زمينه ها پرداختند.

معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي رهبري در ادامه با بيان اينكه آمريكا مراكز تحقيقاتي دانشگاه صنعتي شريف را جزو ليست تحريم خود قرار داده است، خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران با وجود دانشمندان هسته‌اي خود نشان داده است كه هميشه خاري به چشم دشمنان است و شهادت شهيد مصطفي احمدي روشن و ديگر دانشمندان هسته‌اي نمونه‌هاي بارز از استكبار غرب بر عليه ايران است.

وي در ادامه افزود: دانشجويان بايد با بحث و تبادل نظر و برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي مباحث ارائه شده اقتصادي علمي خود را به مرحله اجرا درآورند.

قريشي با اشاره به برگزاري اجلاس بيداري زنان اسلام در تهران تصريح كرد:‌ حضور پرشور زنان مسلمان كه از اقشار مختلف تحصيلكرده كشورهاي اسلامي بودند نشان از اين واقعيت است كه مرزهاي  جغرافيايي كه غرب براي استعمار ملت‌ها ايجاد كرده است در حال فروپاشي است.

معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي رهبري در ادامه افزود:‌ دانشگاه‌ها به عنوان يك ركن تاثيرگذار در كشور بايد به عنوان محلي براي تدبير ايستادگي ايران باشد و ماندگاري ايران نشان از ايستادگي ما دانشگاهيان است كه علي‌رغم تحريم‌ها، هيچ وضعيت بحراني در كشور نداريم.

وي ايران اسلامي را به عنوان الگوي بيداري اسلامي دانست و گفت: دانشجويان بايد در دانشگاه‌ها مباحث اصلي و كليدي را به عنوان گفتمان اصلي به بحث بگذارند.

حجت الاسلام قريشي راهكار رسيدن به شكوفايي علمي را اينگونه عنوان كرد:‌ شناسايي راه‌هاي بازدارنده حملات دشمن، نشان دادن توانمندي دانشجويان در عناوين مختلف و محوريت قرار دادن كارهاي پژوهشي از جمله راهكارهاي ارتقاء علم در كشور است.

 /ر

برچسب ها: قریشی ، غرب ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار