پیوند قوی بین دانشگاه و صنعت موجب انتقال تکنولوژی از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به بازارهای تجاری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان رئیس دانشگاه گیلان،افزود:  تجاری سازی تحقیقات فرآیندی است که دانش تولید شده در دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی را به محصولات قابل عرضه در بازار یا فرآیندهای صنعتی تبدیل می کند.

عبدالله حاتم زاده اظهار داشت: اهمیت دانش به عنوان محرک رشد اقتصادی و عامل افزایش بهره وری مورد تاکید اغلب دولتها و بخش های دانشگاهی و صنعتی در سطح دنیاست.

وی با اشاره به اینکه ، درحال حاضر در عرصه اقتصاد، تولید دانش در کنار انتشار موفق و کاربرد موثر آن در عرصه تولید به یک هدف جهانی تبدیل شده است افزود: نقش مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در نظام ملی نوآوری کشورها برجسته تر شده  و ضرورت بهره گیری هرچه بیشتر جامعه از دانش تولید شده در این پایگاههای علمی را محرز می سازد.

رئیس دانشگاه گیلان گفت: اهمیت اقتصادی دانش ،  هنگامی آشکار می شود که از آن در بهبود بخشیدن عرصه موثر تولید استفاده شود به همین دلیل جریان دانش و انتشار تکنولوژی اهمیت پیدا کرده است.

وی یادآورشد: در بخش دانشگاهی دیگر ذخیره سازی دانش به تنهایی راضی کننده نیست بلکه اطمینان از کاربرد دانش به گونه ای که جامعه بتواند از منافع سرمایه گذاری در تحقیقات بهره برداری کند یکی از اهدف اصلی تحقیقات دانشگاهی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.