خلیفه ارامنه آذربایجان گفت: حضور آزادانه اقلیت‌های مذهبی یکی از مهمترین برکات الهی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، اسقف گریگور جفتچیان در پایان آیین‌های مذهبی در قره‌کلیسای چالدران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آزادی اقلیت‌های مذهبی در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی همه فراهم شده است.

وی با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر افزود: اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران اسلامی بدون توجه به دین و ملیت مورد احترام مردم و مسئولان جمهوری اسلامی هستند و اقلیت‌های دینی نیز همگام با برادران مسلمان در راستای دفاع از آرمان‌های انقلاب از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌اند.

خلیفه ارامنه آذربایجان با بیان اینکه اقلیت‌های دینی در نظام جمهوری اسلامی از احترام و آزادی کامل برخوردارند، اضافه کرد: برگزاری باشکوه آیین مذهبی در قره‌کلیسا و همکاری و مساعدت مسئولان برای اسکان و ارائه خدمات مطلوب به زایران نشانگر توجه خاص مسئولان به اقلیت‌های دینی است.

وی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی برای ایجاد زمینه‌های مساوی کار، فعالیت و انجام آیین‌های دینی برای اقلیت‌های مسیحی تقدیر و تصریح کرد: مراسم مذهبی قره‌کلیسا هر سال در سایه توجهات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

اسقف چفتچیان اظهار داشت: این امر یکی از نشانه‌های توجه نظام جمهوری اسلامی به حقوق اقلیت‌های مذهبی و دینی است.

فرماندار شهرستان چالدران هم گفت: امکانات لازم برای برگزاری بزرگ‌ترین آیین مذهبی مسیحیان در قره‌کلیسای این شهرستان فراهم شده است.

احمدرضا قلی‌پور افزود: برای برگزاری این آیین‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته و تمام خدمات مورد نیاز در اختیار زایرانی که از جمهوری اسلامی و دیگر نقاط جهان به چالدران آمده‌اند قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با امکاناتی که در محوطه قره‌کلیسا آماده شده، تمام زایران مسیحی می‌توانند بدون هیچ مشکلی هر چند روزی که می‌خواهند در این مکان اقامت کرده و از لوازم زیستی، آب، مواد غذایی، امکانات ارتباطی و مخابراتی در حد نیاز برخوردار شوند.

قلی‌پور یادآور شد: آیین‌های مذهبی قره‌کلیسا معمولا همه ساله در اواخر تیر ماه با حضور هزاران تن از زائران مسیحی در چالدران آغاز شده و بین سه تا پنج روز ادامه می‌یابد که در این مدت مسیحیان علاوه بر انجام دعا، نیایش و برگزاری عشای ربانی، کودکان خود را در این محل غسل تعمید می‌دهند.

در آیین مذهبی قره‌کلیسا که از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده امسال افزون بر شش هزار زائر از داخل ایران اسلامی و دیگر کشورهای جهان حضور یافته‌اند.

قره‌کلیسا در 20 کیلومتری شهرستان چالدران واقع شده که به اعتقاد مسیحیان طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت عیسی مسیح در آن مدفون است./س

برچسب ها: مذهبی ، ارمنه ، اقلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.