"پوتین به اولاند گفت ما سفیرمان را در لندن فرستادیم تا اطلاعاتی پیرامون اصطلاحأ دیده بان حقوق بشر سوریه در انگلستان به دست بیاورد و فهمیدیم که چنین نهادی اصلا وجود خارجی ندارد و همه این اعداد نجومی پیرامون کشته ها در سوریه از یک مغازه کبابی کوچک در لندن منتشر می شود!"

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، "تیری میسان" تحلیلگر ارشد فرانسوی و افشاکننده بسیاری از توطئه ها و دسیسه های غرب پیرامون خاور میانه اخیرا در بخشی از مصاحبه اخیر خود با رادیو صدای روسیه به نکات جالبی از سیاست های غلط فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه پیرامون سوریه اشاره می کند.
 
میسان در پاسخ به سوال خبرنگار روسی در مورد تقلید کورکورانه اولاند از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی می گوید: "اولاند استاد زیگزاگ رفتن در عالم سیاست است. به عبارت بهتر درست نمی داند که چه می کند و چه سیاستی را باید دنبال کند و با جریان آب شنا می کند. او بهتر از هر کس دیگری می داند که سیاست رسمی فعلی که فرانسه و غرب در قبال سوریه اتخاذ کرده اند، در عمل قابل دفاع نیست. اما اولاند روش دیگری بلد نیست و نمی تواند سیاست دیگری را تدوین کند. دلیل اصلی این ناتوانی هم این است که اجازه و فضای کافی برای این کار را ندارد."
 
میسان در ادامه با اشاره به دنباله روی اولاند از سیاست های آمریکا می گوید: "اولاند به خوبی فهمیده که فرانسه در حوزه سیاست خارجی دقیقا مانند روزهای سارکوزی دنباله رو آمریکا است و شرایط به نحوی چیده شده که نمی توان سیاست دیگری را در قبال بحران سوریه طراحی کرد. با این حال بسیاری از دیپلمات های کارکشته سوری از زمان روی کار آمدن اولاند به او گفته اند که سیاست فعلی در قبال سوریه یک اشتباه تمام عیار و مهلک است. سوریه و فرانسه اساسا باید در حکم متحد یکدیگر باشند، یعنی همان روندی که سالها بر روابط دو کشور حاکم بود. فرانسه سال ها نقش مثبتی را در سوریه ایفا می کرد، اما حال اوضاع کاملا به هم ریخته است و دستگاه سیاست خارجی فرانسه توان انطباق دادن خود را با شرایط ندارد."
 
میسان با اشاره به دیدار اخیر ولادیمیر پوتین و اولاند روسای جمهور روسیه و فرانسه می گوید: "ناتوانی اولاند در تدوین یک سیاست بی نقص در قبال سوریه به خوبی خود را در دیدار اخیر او با پوتین در کاخ الیزه نشان داد. دو رئیس جمهور فهرستی از موضوعات را تهیه کرده بودند تا در جریان نشست پیرامون آنها مذاکره کنند، اما جالب اینکه در هیچ کدام از موضوعات به توافق نرسیدند. بحث پیرامون سوریه کاملا دو طرف را درگیر به خود کرد، اما اولاند نتوانست در هیچ جا با پوتین به یک اتفاق نظر برسد. دلیل اصلی این اختلاف هم این بود که پوتین خواسته های طرف روسی در مورد سوریه را با استدلال و  برهان لازم و کافی مطرح می کرد، اما اولاند در پاسخ فقط می گفت، به نظر چنین است، ما فکر می کنیم... و امثال این ها."
 
میسان در پایان با اشاره به شاه بیت ملاقات پوتین و اولاند در مورد رقم کشته های واقعی در سوریه می گوید: "وقتی پوتین و اولاند به طور مشخص به موضوع سوریه رسیدند، اوضاع اولاند مضحک تر از قبل شد. وقتی اولاند از پوتین خواست در مورد حدودا شانزده هزار نفری که در جریان درگیری های یک سال و نیم گذشته در سوریه کشته شده اند، نظرش را بگوید، پوتین با خونسردی جواب داد "می شود بگویید این اعداد را از کجا آورده اید؟ از نهاد دیده بان حقوق بشر سوریه در انگلیس؟ ما سفیرمان را در لندن فرستادیم تا اطلاعاتی پیرامون دیده بان حقوق بشر سوریه در انگلستان به دست بیاورد و فهمیدیم که چنین نهادی اصلا وجود خارجی ندارد و همه این اعداد نجومی پیرامون کشته ها در سوریه از اندرونی یک مغازه کبابی کوچک در لندن بیرون می آید که در آن فقط یک فروشنده مشغول کار است. این کبابی ظاهرا تنها منبع اطلاعاتی فرانسه درمورد بحران سوریه است. اما بهتر است بدانید ما یکصد هزار نیروی اطلاعاتی و امنیتی در سرتاسر خاک سوریه مستقر کردده ایم و سرسوزنی اطلاعات از ما پنهان نمی ماند. ما می توانیم همه اعداد و ارقام تلفات و مجروحان را کنترل کنیم و با قطعیت می گویم که داستانسرایی های این کبابی در لندن هیچ ارزشی ندارد!."
برچسب ها: دروغ ، لندن ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار