يکي از اهداف وزير امور خارجه آمريکا در سفر به قاهره ، فشار به محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي کسب تضمينهاي بيشتر در خصوص پيمان کمپ ديويد است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ دستگاه ديپلماسي آمريکا تحرکاتش را در قبال کشورهايي که انقلاب هاي مردمي در آنها نظامهاي طرفدار آمريکا را سرنگون کرده، افزايش داده است.
هيلاري کلينتون سفرش را به مصر که سنگ بناي سياست واشنگتن در خاورميانه محسوب مي شود آغاز کرده است .

براساس اين گزارش ، دولت آمريکا در مصر پس از انقلاب مي کوشد تا آنجا که ممکن است دستاوردهاي دوران حسني مبارک را حفظ کند اين در حالي است که امريکايي ها مي دانند مصر ، صحنه تحولات مهمي است . اين واقعيتي است که خودش را بر واشنگتن تحميل کرده و همين باعث شده است آمريکايي ها با احتياط زياد با اين تحولات تعامل  کنند به همين سبب واشنگتن از روزهاي اول انقلاب با اخوان المسلمين و ديگر جريانهاي مصري کانالهاي ارتباطي گشوده است در صورتيکه آمريکايي ها در گذشته به آنها بي اعتنايي کردند .

کلينتون در ديدارهايش با محمد مرسي رئيس جمهور مصر و نظاميان مصري به ويژگي هاي مصريها و موازنه هاي حاکم بر آنها دقيق شده است تا درباره گامهايي که در خصوص قانون اساسي و پارلمان و فعاليت نهادها برداشته خواهد شد بحث و بررسي کند.

کلينتون پس از ديدار با مرسي همه تحولات مصر را در چارچوب حمايت آمريکا از روند انتقال کامل به سوي دولت مدني دموکراتيک توصيف کرد .

برچسب ها: کلینتون ، مصر ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار