سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه تصريح کرد ، افراد مسلح با انجام عمليات مسلحانه تخريبي حدود 10 هزار و 500 مرتبه طرح کوفي عنان را نقض کردند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوريه ؛ جهاد مقدسي در گفتگو با خبرنگاران افزود در روستاي تريمسه ، ارتش با افراد مسلح درگير شد که مردم را مي ترساندند و آن روستا را نقطه آغاز عمليات تروريستي عليه  مردم و نيروهاي حفظ نظم قرارداده بودند .

وي با اشاره به اينکه روستاي تريسمه تنها يک کيلومتر مربع مساحت دارد ، از اينکه برخي رسانه هاي جنجال برانگيز مدعي شدند که ارتش سوريه در اين درگيري از اسلحه سنگين از قبيل جنگنده ها و تانکها استفاده کرده بودند، ابراز شگفتني کرد.
وي افزود آنچه نيروهاي نظامي وابسته به دولت در اين درگيري بکار بردند ، مسلسهاي سبک و حداکثر از خمپاره انداز استفاده کردند .

براساس اين گزارش ، مقدسي همچنين از نامه کوفي عنان فرستاده سازمان ملل به سوريه درباره حوادث تريمسه انتقاد کرد و گفت مفاد اين نامه به صورت شتاب زده و بدون در نظر گرفتن شواهد و دلايل تهيه شده و چنانجه نيروهاي نظامي سوريه در اين عمليات چند ساعته از بالگرد استفاده کرده ، تنها براي اهداف شناسايي بود .

مقدسي با اشاره به اينکه عمليات ارتش در روستاي تريمسه براي حمايت شهروندان عادي و سرکوب گروه هاي تروريستي صورت گرفت اظهارداشت، وليد معلم وزير امور خارجه در نامه جوابيه به عنان جزييات آنچه را که در روستاي تريمسه اتفاق افتاد، بيان کرد .
ديپلمات ارشد سوريه با اشاره به اينکه در عمليات حساب شده ارتش ، تلاش شده که اهالي روستاي تريمسه هدف قرار نگيرند تصريح کرد در اين عمليات 37 فرد مسلح و دو شهروند عادي جان باختند، ضمن اينکه پنج ساختمان که تروريستها در آنها متمرکز شده بودند ، هدف قرار گرفت .
وي افزود، دولت سوريه بارها تاکيد کرده که از هر گروه و شخصيتي که خواهان گفتگو به منظور دستيابي به راه حلي براي بحران در سوريه است، استقبال مي کند.

وي خبرهاي منتسب به وي حاکي از اينکه فلسطينيان را ميهماني بي ادب خوانده ، رد  کرد و گفت اظهاراتي که در صفحه اينترنتي شخصي منتشر کردم به اين شکل است، رعايت و احترام قوانين سوريه براي همگان اعم از شهروندان و مقيمان  خارجي الزامي است .
سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه هم در انتقاد از گروه هاي سياسي مخالف نظام سوريه، از آنها به عنوان آماتورهاي سياسي نامبرد و افزود اگر چنين نبود آنها طرح کوفي عنان را ناديده نمي گرفتند و  طرح پيشنهادي روسيه و چين را براي گفتگوي بي قيد و شرط با دولت سوريه  مي پذيرفتند.

جهاد مقدسي همچنين درباره خروج مناف طلاس فرزند وزير دفاع اسبق سوريه تصريح کرد  سرتيپ مناف بدون کسب مجوز از فرماندهان بالاتر، کشور را ترک کرد و به اين ترتيب شعار ارتش يعني وطن، شرف و اخلاص را زير پا گذاشت.
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، معارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار