با حضور اساتيد دانشگاه، كارشناسان و متخصصان صنعت برق، سمينار تخصصي مهندسي برق با محوريت توليد، توزيع و مصرف برق، بررسي مشكلات و تكنولوژهاي نوين به ميزباني مركز پژوهش در پتروشيمي بندرامام برگزار گرديد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي پتروشيمي بندرامام طبق مصوبه معاونت پژوهش و فناوري وزارت نفت برگزاري سمينارهاي تخصصي و برقراري ارتباط صنعت با دانشگاه جزو وظايف مراكز پژوهش گرديده , لذا در همين راستا مركز پژوهش پتروشيمي بندرامام به منظور استفاده از تجربيات دانشگاه ها ، قطب هاي علمي و شركت هاي دانش بنيان در جهت بهينه سازي مصرف انرژي در پتروشيمي بندرامام و استفاده از انرژي هاي پاك با هدف صيانت از محيط زيست با دعوت از رئيس دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي جناب دكتر بطحايي اقدام به برگزاري سمينار تخصصي در زمينه مهندسي برق نمود .
در اين سمينار رئيس دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي دكتر بطحايي ضمن تقدير و تشكر از پتروشيمي بندرامام بدليل پيشگام بودن در امر بهينه سازي مصرف انرژي و بكارگيري تكنولوژي هاي نوين و پيشرفته بر استفاده از نيروهاي متخصص و دانشگاهي در اين امر تأكيد نمودند و اظهار داشتند : با توجه به شرايط اقليمي كشور و توان توليد  انرژي هاي جايگزين و بحث رقابتي توليد انرژي در صنعت و با توجه به محدودیت و پايان پذير بودن منابع توليد انرژي ، لازم است كه به طور جدي و تخصصي به دنبال راهکارهای تولید و بکارگیری تكنولوژي هاي نوين و مدرن در زمينه توليد انرژي هاي پاك باشيم . در ادامه اين سمينار ايشان به معرفي نيروگاه هاي توليد همزمان برق، گرما ، سرما ( CHP ) پرداختند .
در ابتداي اين جلسه نيز مهندس درويش از کارشناسان مركز پژوهش پتروشيمي بندرامام به بيان اهداف ، دستاوردها و     پروژه هاي انجام شده به دست متخصصين برق در زمينه بهينه سازي مصرف انرژي در پتروشيمي بندرامام پرداخت در خاتمه اين سمينار اساتيد دانشگاهي دعوت شده از نيروگاه برق مجتمع پتروشيمي بندرامام بازديد نمودند .
شایان ذكر است سمينار مهندسي برق با حضور كاركنان نيروگاه ، كارشناسان مهندسي برق ، اداره تعميرات برق و كارشناسان بخش هاي مختلف در سالن اجتماعات مجتمع پتروشیمی بندرامام برگزار گرديد ./س
برچسب ها: برق ، پتروشیمی ، بندرامام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار