به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نيكزاد در نشستي كه با فرماندهي ناجا، پليس راهنمايي و رانندگي، معاونان و مديران وزارت راه و شهرسازي با هدف بررسي از آخرين وضعيت سوانح رانندگي در استان هاي مختلف كشور براي اتخاذ راهكارهايي به منظور كاهش سوانح رانندگي به ويژه در تابستان 91 برگزار شد گفت: هر منطقه براي توسعه نيازمند ارتباط هاي دريايي، هوايي، زميني و زيرساخت هايي مي باشد و در كشور ما براي كاهش تلفات كارهاي بزرگي صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: همزمان با رشدي كه در ساختار كشور و افزايش خودروها و تعداد افرادي كه گواهينامه اخذ مي كنند داريم حفظ 15 درصدي كاهش تلفات جاده اي بسيار سخت است.
وي ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه بايد كاهش 10 درصد سوانح رانندگي داشته باشيم كه اين موضوع از سال 84 آغاز شد و در سال گذشته با كاهش 15 درصدي تلفات رانندگي روبرو بوديم.
وي ادامه داد: اكنون در كشور 13 هزار كيلومتر راه آهن وجود دارد كه 12 هزار كيلومتر در حال اجرا است و با افزايش راه آهن بخش قابل توجه اي از مسافران جاده اي كاهش مي يابد.
وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: تلفات جاني علاوه بر آثار مالي و جاني تاثير اجتماعي و رواني نيز بر خانواده ها مي گذارد.
وي افزود: گسترش آزادراه ها و بزرگراه ها باعث افزايش فاصله وسايل نقليه با يكديگر و كاهش تلفات جاده اي در كشور مي شود.
وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: به دليل كاهش تلفات در ماه رمضان اين ماه فرصت خوبي براي برنامه ريزي در خصوص كاهش تلفات جاده اي است./س