استاد دانشکده رسانه در دانشگاه دمشق تصريح کرد: چين و روسيه تسليم فشارهاي غرب و آمريکا عليه سوريه و مداخله نظامي در اين کشور نخواهند شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ ابراهيم زعير در گفتگوي زنده با شبکه تلويزيوني العالم از دمشق درباره جنايت جديد گروه هاي مسلح تروريست در استان حماه گفت: جنايت جديد در اين استان تکرار جنايت هاي گذشته تروريست ها به ويژه در منطقه الحوله است. تروريست ها عمدا اين جنايت ها را در آستانه نشست شوراي امنيت مرتکب مي شوند تا دولت و ارتش سوريه را به ارتکاب اين جنايت متهم کرده و از اين حادثه براي اهداف خود در شوراي امنيت استفاده کنند.

  شکي در اين نيست شبکه هاي فتنه گر الجزيره و العربيه نيز در اين جنايت ها نقش دارند. اين شبکه ها در چارچوب اقدامات خصمانه و تحريک آميز خود از تصاوير قديمي و از تصاوير کشته شدن افراد در کشورهاي مختلف عليه سوريه استفاده مي کنند. افرادي که کشته شدند از شهروندان و عناصر ربوده شده ارتش بودند.

 جامعه بين المللي بايد بداند که ارتش سوريه هرگز چنين جناياتي را مرتکب نمي شود. اين گروه هاي تروريستي تکفيري هستند که هيچ دين،اخلاق و انسانيتي ندارند و اين جنايت ها را مرتکب مي شوند.

وي در ادامه تصريح کرد: اين تروريست ها با وحشي گري تمامي اين جنايات را عليه ملت سوريه انجام مي دهند و هدف نهايي آن وادار کردن کشورهاي غربي براي تشديد اقدامات خصمانه خود عليه سوريه و در نهايت فراهم کردن زمينه مداخله نظامي در اين کشور است. ملت سوريه مخالف فشارهاي آمريکا و کشورهاي غربي و ادامه حمايت آنان از اين تروريست ها در سوريه است. ملت سوريه با اين دروغپردازي ها فريفته نخواهد شد.

وي دربارمواضع مشترک چين و روسيه در خصوص اوضاع جاري در سوريه افزود: چين و روسيه به خوبي به اوضاع جاري در سوريه واقف هستند و اجازه نمي دهند غربي ها قطعنامه اي را بر اساس فصل هفتم منشور عليه سوريه تصويب کنند. پکن و مسکو تسليم فشارهاي غرب نخواهند شد و اين دروغپردازي ها عليه سوريه را باور نمي کنند. نمي توان با اين دروغپردازي ها جامعه بين المللي را فريب داد و سوريه را محکوم کرد.

برچسب ها: چین ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار