سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح الزام دولت براي دريافت غرامت جنگي از عراق به صورت جدي توسط نمايندگان پيگيري خواهد شد.

سيد حسين نقوي حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در پي دريافت غرامت جنگي 36.5ميليارد دلار کويت از عراق گفت: پرونده دريافت غرامت جنگي جمهوري اسلامي ايران از عراق به صورت جدي توسط نمايندگان پيگيري خواهد شد

وي تصريح کرد: ميزان غرامت دريافتي ايران از عراق به صورت کامل توسط مراجع بين المللي تعيين شده و بايد دستگاه ديپلماسي اقدامات لازم جهت احقاق حق ملت ايران را انجام دهد.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه گرفتن غرامت جنگي از کشور عراق جزء حقوق ملي جمهوري اسلامي است و کسي نمي تواند آن را انكار کند اظهار داشت: مجلس هشتم در الزام دولت براي پيگيري دريافت غرامت تعيين شده از عراق طرحي را در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تهيه کرد که به صحن علني نرسيد و لي در شرايط فعلي احياي اين طرح و گرفتن غرامت جنگي از عراق به صورت جدي پيگيري خواهد شد.

نقوي حسيني خاطر نشان کرد: مجلس براي دريافت غرامت جنگي از عراق مصمم بوده و در اين راستا دولت را نيز ملزم خواهد کرد تا به صورت جدي اين موضوع را پيگيري کنند.

گفتني است پس از حمله عراق به خاك كويت، پرداخت غرامت جنگي به کويت از سال 1994 آغاز شد و اين کشور تاکنون 33 ميليارد و 300 ميليون دلار غرامت جنگي دريافت کرده است که حدود 19 ميليون دلار از آن باقي مانده است.

عدم پرداخت خسارت به ايران درحالي است که در سال 1991 "خاويرپرزدکوئيار" دبير کل وقت سازمام ملل متحد در گزارش رسمي عراق را اغازگز جنگ معرفي کرده و به طور ضمني از خواسته ايران براي دريافت غرامت پشتيباني کرد.
انتهاي پيان/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار