رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: 3 هزار و 500 گونه در این استان وجود دارد. که 350 گونه آن بومی استان است.

محمدرضامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، اظهار داشت: مجموع مساحت مراتع این استان یک میلیون و 93 هکتار است که از این میزان 31 هزار و 697 هکتار جزو مراتع درجه یک است.

وی سطوح مراتع درجه دو استان را 407 هزار و 609 هکتار معادل 37.3 درصد مجموع اراضی عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار موجود 59.8 درصد از مراتع نیز در رده درجه سوم قرار می‌گیرد که این مسئله نشانه این است که نیمی از مراتع استان جزو مراتع فقیر است.

محمدی، تنوع گیاهی گونه‌های استان چهارمحال وبختیاری را بسیار متنوع دانست و گفت: تنوع گیاهی و تعداد گونه‌های این استان بسیار زیاد است، به طوری که در یک مرتع ممکن است دو یا چند پوشش گیاهی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ایران 8 هزار و 500 گونه گیاهی وجود دارد، گفت: از این میزان 3 هزار و 500 گونه در این استان وجود دارد که 350 گونه آن بومی خود استان است.

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به طرح‌های واگذاری شده مراتع در این استان، تصریح کرد: تاکنون 171 طرح به مساحت 234 هزار هکتار به خانواده‌های واجد شرایط داده شده که سند خورده‌ است، 326 طرح نیز تهیه شده که مساحتی افزون بر 506 هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه 208 طرح تثبیت شده با برخورداری از مساحتی افزون بر 418 هزار هکتار در این استان موجود است، گفت: طرح‌ها ابتدا تهیه شده سپس تثبیت شده و در نهایت واگذار می شود.

محمدی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 500 سرپرست خانوار از 171 طرح‌ مرتع‌داری در این استان استفاده می‌کنند./س
برچسب ها: گونه ، گیاهی ، بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.