زولاندیك شایع ترین نوع تشنج صرعی در كودكان است كه تشخیص به موقع آن تاثیر بسزایی در درمان های لازم دارد.

یك فوق تخصص مغزو اعصاب كودكان و نوزادان مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان گفت: : تشنج های غیر واكنشی كه به فاصله دوبار درمدت زمان 24 ساعت در كودك رخ دهد صرع اطلاق می شود.

بدو بابیان اینكه تشنج هایی كه دركودكان به مدت یكبار و در فاصله 24 ساعته به دلیل كمبود هایی مانند كلسیم، قند و یا عفونت های مغزی رخ می دهد صرع نیست، افزود: این اختلال از موارد بسیار شایع در كودكان محسوب و بیشترین ارجاع در مراكز بهداشتی و درمانی را شامل می شود.

وی ادامه داد: تشنج زولاندیك بیماری خوش خیم و از موارد بسیار شایع در كودكان است و درسنین بین چهار تا 12 سالگی شیوع بیشتری دارد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان و نوزادان گفت: تشنج زولاندیك در اواخر شب و بامداد در مبتلایان بروز می كند كه با نشانه های مانند قفل شدن دهان و تولید صدایی خاص نمایان می شود.

بدو با بیان اینكه پس از مراجعه كودك مبتلا به این نوع تشنج به مراكز بهداشتی و درمانی نوار مغزی گرفته شده و نمایی خاص در اطراف شیارهای مغزی مشاهده می شود افزود : ام آر آی این بیماران نرمال و به مرور زمان بهبود می یابند./س

برچسب ها: زولاندیک ، تشنج ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.