مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 9.8 درصد کل سفرهای زمینی مسافران خارجی کشور از طریق گمرک بیله‌سوار صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل بهروز ندایی دیروز در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان اردبیل با مدیران و مسئولان اجرایی افزود: از این لحاظ گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار در ردیف دوم فعال‌ترین گمرک کشور در ورود مسافران و میهمانان خارجی به کشورمان است.

وی با بیان اینکه ورود هزاران مسافر و گردشگر خارجی علاوه بر آثار اقتصادی متعدد به تقویت حوزه‌های تبلیغی و شناساندن آثار تاریخی و گردشگری متعدد استان کمک می‌کند، گفت: ما معتقدیم این استان با داشتن یک هزار و 200 اثر ثبتی و 3 هزار و 600 اثر شناسایی شده و همچنین دارا بودن 35 منطقه گردشگری نمونه و پایانه مرزی بیله‌سوار به عنوان محل تردد مسافران خارجی از یک ظرفیت بی‌نظیر برخوردار است.

ندایی از نمایندگان خواست از محل 60 درصد اعتبارات در اختیار وزرا برای دستگا‌ه‌های مختلف اجرایی اعتبار مورد نیاز را دریافت کرده و کسری مورد نظر را برطرف کنند.

وی افزود: به دلیل محدود بودن فصل کاری توزیع و جذب اعتبارات امسال قرار بود زودتر اتفاق بیفتد که همچنان با پرداخت دیر هنگام اعتبارات به دستگاه‌های ذیربط و مواجه هستیم که امیدواریم مشکلات مربوط به این حوزه پیگیری شود.

ندایی با اشاره به ساماندهی دو مجموعه بزرگ شیخ صفی‌الدین اردبیلی و شیخ حیدر مشگین‌شهر گفت: اگر اعتبار لازم در این دو طرح تزریق شود فاز اول آنها به صورت کامل در مهلت باقیمانده دولت دهم تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه افزود: سایت شیخ صفی‌الدین اردبیلی تا هفته دولت و سایت شیخ حیدر مشگین‌شهر نیز با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان دولت دهم تکمیل شده و آماده بهره‌برداری می‌شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، گمرک ، بیله ، سوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.