كارشناسان مسائل بين الملل معتقدند ، عربستان با تهديدي جدي رو به رو است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه القدس العربي چاپ لندن ؛ در مقاله امروز اين روزنامه با عنوان " عربستان سعودي و تهديد آتي " به قلم مضاوي الرشيد نويسنده و استاد دانشگاه زن عربستاني آمده است : با کشته شدن چند تظاهرکننده سعودي و همزمان با آن از سرگرفته شدن تظاهرات و بازداشت شيعيان در شهرهاي القطيف و العواميه، بار ديگر نگاه جهانيان به عربستان سعودي معطوف شد.

عربستان سعودي مرحله اي حساس را سپري مي کند که ما آن را خطرناک ترين مرحله مي دانيم. در اين کشور يک سيستم رهبري پويا يافت نمي شود که سياست و ديپلماسي را در پيش گيرد ، بلکه مي بينيم پناه بردن به راهکارهاي امنيتي و نظامي آخرين پناهگاه شده است.

به اعتقاد نويسنده، موضوع شيعيان به پا خاسته در القطيف در حال حاضر يک خطر واقعي نيست ، به ويژه اين که اين مسئله اي قديمي است که به اقليتي ارتباط پيدا مي کند که رژيم توانست اکثريت را برضد آن بسيج کند.

براساس اين گزارش ، با نگاهي به اوضاع عربستان مي توانيم اطمينان پيدا کنيم که رژيم حاکم بر اين کشور از جنبش شيعي که هم اکنون به پا خاسته است، بيمي ندارد.
برخي ناظران مسائل عربستان پيش بيني مي کنند جريان اسلامي جديدي به نام جريان " اسلام خواهان ليبرال " در اين کشور ظهور خواهد کرد اما ما بر اين باوريم که اينان يک تهديد جدي براي رژيم به شمار نمي آيند، اما ممکن است که بخشي از راه حل قطعي را پس از سرنگوني رژيم حاکم بر عربستان سعودي يا ايجاد پاره اي تغييرات در آن تشکيل دهند تهديد آتي مي تواند در ظهور اين جريان نهفته باشد.
برچسب ها: عربستان ، تظاهرات ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار