نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: هشت هزارو 542 میلیارد ریال بودجه سال جاری بهزیستی کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سیامک رسایی افزود: در سال جاری 33درصد اعتبارات بودجه بهزیستی کشور افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: سال قبل دو نوع پرداخت وجود داشت که یکی از این پرداختها یارانه ها بود و دیگری ردیفی که کمک به غذای دانشجویان و سربازان بوده است که در ماه 14 هزار تومان پرداخت می شد.

وی تصریح کرد: تامین وسایل کمکهای توانبخشی در سال قبل 31 میلیارد ریال بوده در حالیکه در سال جاری 100 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

رسایی بااشاره به اینکه میانگین بودجه در کیسه درمانی 245 هزار تومان است و پرداخت یارانه ها حق پرستاری در منزل برای پنج هزار نفر است گفت: در سازمان بهزیستی چهار هزار نفر در ضایعات نخاع در منزل پرستاری می کنند.

رسایی تاکید کرد: آموزش دو هزار نفراز معلولان یکی دیگر از اقداماتی است که در بهزیستی در سال جاری اتفاق افتاده است .

نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری افزود: شهریه دانشجویان در مراکز دولتی از جمله پیام نور ارقامی که از دانشجویان تحت پوشش گرفته شده به صورت کامل پرداخت می شود و در واقع شهریه این داشجویان را بهزیستی متقبل می شود.

رسایی بیان داشت: 22 هزار دانشجو در سطح کشور تحت پوشش بهزیستی هستند و 10 هزار نفر در بخش توانبخشی معلولین تحجت پوشش هستند.

وی تاکید کرد: پرداخت مستمری به روانی مذمن 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و برای کوکان بی سرپرست نیز ماهیانه 200 هزار تومان پیش بینی شده است.

نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری عنوان کرد: برای دانش آموزان معلول نیز اعتبارات بودجه ای پیش بینی شده و در بحث ایاب و ذهاب نیز 40 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که نسبت به سال قبل پنج برابر بوده است./س

برچسب ها: بودجه ، سالجاری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.