برای اولین بار مولفهٔ اضطراب اجرایی موسیقایی در حیطهٔ روان‌ شناسی موسیقی توسط الهه صادقیان کارشناس ارشد روان ‌شناسی و با حمایت سایت موسیقی ایرانیان منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابراهیم مولائی سردبیر موسیقی ایرانیان با اعلام این خبر، گفت: این پژوهش ارزشمند توسط پژوهشگر جوان الهه صادقیان نگاشته شده و به بررسی رابطهٔ اضطراب اجرایی موسیقایی با مکانیسم ‌های کنارآمدن، اضطراب خصیصه ‌ای، تعداد سال‌های نوازندگی، اجراهای زنده و سن در میان نوازندگان موسیقی ایرانی می‌پردازد که به همت ۱۲۲ نفر از نوازندگان مطرح ایرانی از جمله کیهان کلهر، ارژنگ کامکار و حسین مهرانی به ثمر رسیده است.

وی در ادامه صحبتهایش افزود: خانم صادقیان کوشیده علاوه بر گزارش نتایج آماری بر اساس سوالات پژوهش، در بخش نظری به تمامی ابعاد اضطراب در اجرای موسیقی و رابطهٔ آن با بیشتر مولفه‌های مرتبط بپردازد و راهکارهای متداول و سودمند را در کاهش این اضطراب عنوان کند، بخشی که مطالعهٔ آن با توجه به کمبود قابل توجه منابع فارسی در این حیطه می‌تواند تاثیر مثبت و مهمی در اجرای نوازندگان و همچنین موسیقی ما داشته باشد.

لازم به ذکر است که علاقه مندان و نوازندگان موسیقی می توانند برای مطالعه متن کامل این پایان نامه که عنوان «بررسی میزان اضطراب نوازندگان ایرانی» منتشر شده، به سایت موسیقی ایرانیان (musiceiranian.ir) مراجعه کنند./ي2
برچسب ها: پژوهش ، نوازندگان ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار