معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بر لزوم بومی‌سازی امر تبلیغ و استفاده از ظرفیت عظیم مردم در توسعه تبلیغات اسلامی تاکید کرد.

به گزارش گروه اسيتان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار رئیس و مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره موفقیت هر نهاد را در موثر بودن خروجی فعالیت آن دستگاه می‌دانند، اظهار کرد: این نوع نگاه کاملا حکیمانه و متفکرانه است که درصد موفقیت هر نهاد بر اساس خروجی آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه قم در امر تبلیغ گفت: فضلا و طلاب زیادی در حوزه‌های علمیه حضور دارند که می‌توانند در محله‌های مختلف نقش آفرینی کنند، در صورتی که سایر استان‌ها از این منبع عظیم و پرکیفیت و اثرگذار برخوردار نیستند.

حجت‌الاسلام مروی توجه به تبلیغات دینی سنتی را در کنار اهتمام به ابزارها و روش‌های نوین تبلیغ دین مورد تاکید قرار داد و گفت: تبلیغات چهره به چهره و رودررو که تبلور واضح آن منبر است، تاثیر زیادی دارد و نباید از آن غافل شد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بر لزوم بومی سازی امر تبلیغ تاکید کرد و گفت: اشکال ما در این است که بعد از انقلاب اسلامی، تبلیغات دینی را از مردم جدا و به بودجه دولتی متصل کردیم و نحوه اداره مسجد، روحانیون و ساخت خانه عالم از بودجه دولتی انجام می‌شود. یعنی خودمان را از منبع پرفیض و بی‌حد و حصر مردم محروم و به صندوق کوچکی متصل کردیم که این شیوه درست نیست.

به گفته حجت‌الاسلام مروی سازمان‌ها و نهادهایی چون سازمان تبلیغات اسلامی باید مدیریت و رهبری امور را بر عهده بگیرند و از تصدی‌گری فاصله بگیرند و کارها را به خود مردم بسپارند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آینده این سازمان ارائه کرد.

وی آموزش بیش از 20 هزار نفر از معلمان آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف، همکاری با دانشگاه‌های استان در برگزاری گفتمان‌های دینی و طرح ضیافت اندیشه، ساماندهی هیئت‌های مذهبی و برگزاری اردوهای آموزشی با حضور مسئولان هیئت‌ها در راستای خرافه زدایی، توسعه و ترویج برنامه‌های قرآنی، اعزام مبلغ به مساجد حاشیه شهر، توسعه طرح استقرار روحانی در روستاهای پرجمعیت و... را از جمله فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی برشمرد./ج1

برچسب ها: قم ، تبلیغات ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.