معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری گفت: بی‌بصیرتی مردم در مسائل دینی آفت بزرگی است زیرا اگر بصیرت دینی نباشد همان دین و اعتقادات موجب گمراهی مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ظهر امروز در نشست تخصصی ائمه جمعه استان کردستان که در سنندج برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی خصوصا شهید شیخ‌الاسلام اظهار داشت: در سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان که بنده نیز حضور داشتم به خدمت شهید والامقام شیخ‌الاسلام رسیدیم و ایشان فردی با اخلاص، یکپارچه صفا و پاکی بودند.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری بی‌بصیرتی در مسائل دینی را آفت بزرگی دانست و تصریح کرد: در حوادث عاشورا که مردم بصیرت لازم را در دین نداشتند باید برای دیگران بازگو کنیم چون از این حوادث باید درس بگیریم بی‌بصیرتی مردم در مسائل دینی آفت بزرگی است زیرا اگر بصیرت دینی نباشد همان دین و اعتقادات موجب گمراهی مردم می‌شود.

وی گفت: بسیاری از کسانی‌که تلاوت قرآن می‌کنند و خلاف آنچه که مورد رضایت پیامبر(ص) است قرآن را تفسیر می‌کنند و برداشتی از قرآن دارند که موجب انحراف و گمراهی آنها می‌شود قرآن آنها را لعن می‌کند.

مروی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) به برکت قرآن بزرگ‌ترین تمدن را به وجود آورد اما هر جا که مسلمانان از اسلام فاصله گرفتند دشمنان آنها را مغلوب کردند و بر آنها مسلط شدند.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری وظیفه علما و روحانیون را بسیار سنگین دانست و تصریح کرد: وظیفه علما هم شیعه و هم سنی بسیار سنگین است و اگر کسی به خاطر ناآگاهی و غفلت به انحراف کشیده شد علما مسئولیت دارند که آن فرد را راهنمایی و یاری کنند.

وی گفت: دشمنان فهمیده بودند که جوانان اهل سنت از ظلم و استبداد سران کشورهای خود که دست نشانده خود آنها بودند به ستوه آمده‌اند و درصدد عصیان هستند بنابراین با مطالعات جامعه‌شناسی و روانشناسی این جوشش و عصیان را مدیریت کردند که از طریق داعش بر سر خود مسلمانان خالی شود و به آنها لطمه‌ای نرسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.