"جان جردن" يک افسر آمريکايي که پس از حوادث سال 2001 مدت زماني را در افغانستان به سر مي برد، فاش کرده است که اجساد قربانيان افغاني را خوراک سگ‌هاي ارتش مي کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر، جردن در خاطراتش نوشت: از فرماندهان ارشد پنتاگون دستور رسيده بود که اجساد کشته شدگان عضو طالبان و القاعده را به خويشاوندانشان تحويل ندهيم، آنان اين اقدام را مجازاتي براي افرادي دانستند که در حوادث تروريستي دست داشته اند. در نتيجه بسياري از اين قربانيان طعمه سگ ها شده بودند.

وي با بيان اينکه در فکر انتشار خاطرات خود هستم، در ادامه خاطراتش نوشت:‌ چون اجساد را به خانواده هاي قربانيان تحويل نمي داديم راهي جز اين نداشتيم که اجساد را به عنوان وعده هاي غذايي در برابر سگ هاي ارتش قرار دهيم.

جردن اين رفتار را غير انساني خواند و افزود: ما با چشمانمان مي ديديم که چگونه سگ ها اجساد را پاره پاره مي کردند در نتيجه به همراه چند تن از افسران به فرماندهان بالاتر اعتراض کرديم و حتي تهديد کرديم اگر اين روند ادامه يابد به نافرماني نظامي اقدام خواهيم کرد در نتيجه فرماندهان مجبور شدند رفتارشان را عوض کنند و دستور دفن جمعي کشته ها را صادر کنند.

هم زمان با انتشار اين خبر منابع حقوقي در آمريکا اعلام کردند: اگر نوشته هاي اين افسر ارتش صحت داشته باشد مسببان اين اقدمات وحشيانه بايد در دادگاه هاي آمريکايي و بين المللي به اتهام جنايت جنگي و شکنجه محاکمه شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار