وی لزوم استفاده از آسفالت های جدید گوگردی،پلیمری و بهره گیری از قیر طبیعی برای دوام آسفالت را مورد تاكید قرار داد و گفت : اكنون استفاده از رویه های غلتكی نیز با كمك محققین دانشگاهی درحال بررسی است .
سرپرست مركز تحقیقات راه ،مسكن وشهرسازی اضافه كرد: امروز برای غریق كردن قیر از نفت سفید استفاده می شود و در واقع سالانه معادل 900 هزار بشكه نفت خام حدود 200 میلیارد تومان در این ارتباط هدر می رود .
به گفته فاطمی عقدا ،كشورهای مختلف جهان استفاده از حلال های آبی را در حال حاضر مورد استفاده قرار می دهند و در ایران اینكار آغاز شده است .
وی یادآور شد: حفظ كیفیت ، دوام و ارزان سازی آسفالت از سوی مركز تحقیقات راه ،مسكن و شهرسازی دنبال می شود و انتظار می رود با همكاری كارخانه های تولید كننده در این زمینه به نتایج خوبی دست یابیم./س