چهلمین نشست نقد و بررسی ادبیات افغانستان، با بررسی مجموعه اشعار الیاس علوی با عنوان «بعضی زخم‏ها » روز پنج شنبه 29تیرماه در سالن اوستای حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این نشست ادبی، ظهیر توكلی، شاعر و منتقد ایرانی و قنبرعلی تابش، شاعر و منتقد افغانستانی، این مجموعه شعر را تحلیل و بررسی می‌كنند.
الیاس علوی در سال 1360  در ولایت دایكندی افغانستان چشم به جهان گشود. وی پس از مهاجرت به ایران ساكن شهر مشهد شد و از دوران دبیرستان شروع به سرودن شعر كرد. علوی شاعر  و نقاش است كه ذهن نوگرایی دارد واصولا شعرهایش را در قالب سپید می‏سراید.
از این شاعر مجموعه "من گرگ خیالبافی هستم" از سوی نشر آهنگ دیگر در سال 1387 منتشر شده است.  كتابی كه در دومین دوره جایزه كتاب سال شعر جوان زنده یاد (قیصر امین پور) عنوان دومی را كسب كرد. علوی مقام های زیادی در جشنواره های شعر، شاعران ایران و افغانستان به دست آورده است. مقام اول چهارمین جشنواره ادبی قند پارسی یكی از آنها به شمارمی آید.
مجموعه شعر "بعضی زخم ها" كه همراه با بخشی از طراحی های علوی است، در كابل توسط انتشارات تاك در 115 صفحه در تابستان گذشته منتشر شده است.
این برنامه، ساعت 17 در سالن اوستای حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه، روبه‌روی دانشگاه امیر كبیر برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان ادب و فرهنگ پارسی در این نشست ادبی آزاد است./م

برچسب ها: حوزه هنری ، شعر ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.