مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: شهرک صنعتی با محوریت فرش دستباف در خراسان شمالی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمدرضا باقری در جلسه شورای مشورتی اقتصاد که  در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد، افزود: شهرک تخصصی فرش و منسوجات دست باف در بجنورد با هدف توسعه این صعنت در استان راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اینکه زمین این شهرک آماده سازی شده است تصریح کرد: پیمانکار صنعتی نیز برای اجرای این پروژه صنعتی مشخص شده است.
وی در ادامه تصریح کرد : به منظور ایجاد موزه فرش دستباف، طی توافق با میراث فرهنگی استان زمینی برای احداث این موزه به صورت رایگان واگذار شده است تا فعالیت اجرایی جهت احداث موزه آغازشود.
وی همچنین ضمن بیان اینکه واگذاری زمین به سازمان فنی و حرفه ای به منظور ساخت ساختمان آموزشی صنایع دستی نیز با هدف توسعه این صنعت صورت گرفته است اضافه کرد: بازارچه صنایع دستی برای معرفی و فروش این هنر بومی استان نیز ایجاد خواهد شد.
باقری همچنین با اشاره به طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان گفت: در حال حاضر مطالعات طراحی منطقه ویژه اقتصادی شهر بجنورد با کاربری تجاری؛ صنعتی و آموزشی از طریق مشاور در دست اجرا قرار دارد و ارزیابی زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی نیز انجام و برای تاییدیه به سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ارسال شد.
وی با بیان اینکه این طرح نیاز به 20 میلیارد تومان اعتبار دارد و برای آغاز فاز اول این طرح در سال 91 به حداقل 5 میلیارد تومان اعتبار جهت واگذاری پروژه به پیمانکار و عملیاتی شدن این طرح نیاز است، بهره مندی سرمایه گذاران و صاحبان صنایع از حمایت ها و تسهیلات مالی و قانونی دولت از جمله ترانزیت و صادرات مجدد برای کالاهای وارداتی با حداقل تشریفات اداری را از مزیت مناطق ویژه اقتصادی برشمرد./س

برچسب ها: فرش ، تخصص ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.