شهردار منطقه 21 گفت: در آستانه ماه مبارك رمضان و فراهم كردن تسهيلات رفاهي براي روزه داران كار غبارروبي مساجد منطقه در 25 پايگاه و مسجد انجام شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سليمي افزود: طرح شست و شوي فرش هاي مسجد از طريق هماهنگي با هيئت امنا و امامان جماعت و اطلاع رساني به آنها از اواسط ماه رجب آغاز و پس از جمع آوري و شست و شوي فرش ها كار تحويل آنها به مساجد تا يك هفته قبل از ماه مبارك رمضان انجام شده است.
همچنين در خصوص تهيه كتب مذهبي طبق هماهنگي و اعلام نياز مساجد نيز اقداماتي انجام شده كه براساس اولويت هاي اعلام شده خريد قرآن مجيد، مفاتيح الجنان و صحيفه سجاديه از جمله اين كتب هستند.
اقداماتي نيز در خصوص جلب مشاركت هاي مردمي و سازمان هاي غيردولتي براي تهيه مواد بهداشتي مورد نياز و نيز آماده سازي مساجد انجام شده است.
وي در ادامه بيان كرد: تجهيز سخت افزاري مساجد مانند فضاهاي بهداشتي، سيستم هاي خنك كننده و... اقداماتي است كه در دستور كار معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه قرار گرفت.
* پيشرفت 45 درصدي فعاليت هاي عمراني طرح ساماندهي بزرگراه فتح
در طرح ساماندهي بزرگراه فتح حدفاصل ايران خودرو تا سه راه كاروانسرا سنگي در مسير شرق به غرب اين محور، عمليات جدول گذاري، پياده روسازي و آسفالت آن آغاز و تا پايان آخر مرداد به اتمام مي رسد كه براي اين اقدام اعتباري بالغ بر 210 ميليون ريال اختصاص داده شد.
*  بازديد از پروژه هاي در حال اجرا در ناحيه 3
شهردار منطقه در بازديد سرزده خود از پروژه هاي در حال اجرا در سطح محدوده ناحيه 3 تاكيد كرد: اماكني كه در ادامه پروژه غيرهمسطح كاروانسرا سنگي قرار گرفته اند بايد رفع معارض شوند.
* ويزيت رايگان كارگران فصلي
همزمان با فرارسيدن ماه مبارك رمضان واحد آسيب هاي اجتماعي و كارآفريني اداره اجتماعي و فرهنگي شهرداري ناحيه 3 با مراجعه به درب منزل كارگران فصلي اقدام به ويزيت رايگان كارگران فصلي و خانواده آنها خواهد كرد.
* بهسازي پياده روي بزرگراه فتح تا چهارراه ايران خودرو
با توجه به خدمات رساني مطلوب به شهروندان و به منظور تسهيل در تردد عابرين عمليات بهسازي و نصب سنگدال پياده روي بزرگراه فتح حدفاصل آزادگان تا چهارراه ايران خودرو انجام شد كه در همين خصوص عمليات برق رساني پل هاي عابرپياده نيز مرمت و تعويض روشنايي انجام شد.
* برگزاري نمايشگاه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و اعتياد
به همت اداره آسيب هاي اجتماعي مركز خدمات اجتماعي و رفاهي منطقه نمايشگاه پيشگيري از آسيب ها برگزار شد، اين نمايشگاه به منظور اطلاع رساني و آگاه سازي كاركنان و پيشگيري از انواع آسيب هاي اجتماعي است.
* در آستانه ماه مبارك رمضان كارگاه آموزشي تغذيه برگزار شد
به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان كلاس آموزشي تغذيه در سطح محلات با هدف ارتقاء سطح آگاهي شهروندان نسبت به تغذيه صحيح در اين ماه برگزار خواهد شد.
* اجراي طرح جهادي در آستانه ماه مبارك رمضان
واحد زيباسازي اداره خدمات شهري ناحيه 3 در اقدامي نما و ديواره هاي محوطه اطراف 11 مسجد و حسينيه موجود در سطح ناحيه را شستشو و زيباسازي خواهد كرد.
* برگزاري اردوهايي با موضوع كارآفريني ويژه بانوان
يكي از رويكردهاي مهم واحد آسيب هاي اجتماعي و كارآفريني در  اداره اجتماعي و فرهنگي آشنايي هرچه بيشتر بانوان خودسرپرست خانواده با مقوله كارآفرين است كه از همين رو مسئولان واحد ‌آسيب هاي اجتماعي اقدام به برگزاري تورهاي گردشگري آموزشي ويژه بانوان خودسرپرست به صنايع توليدي مستقر در سطح ناحيه 3 كرده است.
* برگزاري مسابقات بسكتبال در ناحيه 2
مسابقات بسكتبال ويژه آقايان به همت اداره اجتماعي و فرهنگي ناحيه در مجموعه ورزشي فتح در 2 گروه چهار تيمي برگزار شد كه در نهايت به تيم قهرمان هدايايي نيز اهدا خواهد شد.
* برگزاري مسابقات كاراته ويژه بانوان
مسابقات كاراته در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در تمام اوزان و با حضور 182 تن بازيكن در مجموعه ورزشي چيتگر برگزار و در پايان به نفرات برتر جوايزي اهدا شد.
* استقبال شهروندان از برگزاري مسابقات تكواندو
مسابقات با حضور 150 شركت كننده در مجموعه ورزشي كوثر برگزار و مورد استقبال شهروندان ورزش دوست منطقه قرار گرفت، در ادامه به نفرات برتر اين مسابقات جوايزي از سوي اداره ورزش اهدا شد.
* جداول بلوار اصلي وردآورد رنگ آميزي شد
در طرح جهادي زيباسازي سطح ناحيه 3  و در فاز نخست اين طرح جداول بلوار اصلي وردآورد به طول 1000 متر طول رنگ آميزي شد.
* عمليات خط كشي ايستگاه هاي اتوبوس انجام شد
با توجه به فرسودگي خط كشي برخي از ايستگاه هاي اتوبوس واحد ترافيك ايستگاه هاي اتوبوس را مرمت كرد كه هدف از اين اقدام مشخص كردن محل توقف اتوبوس ها و جلوگيري از پارك وسيله نقليه در اين محدوده است.
* اجراي عمليات پاكسازي جداره هاي شهري
به همت واحد زيباسازي عمليات پاكسازي جداره هاي شهري به اجرا درآمد كه در اين راستا كليه برچسب ها و تراكت هاي منصوبه در بلوار اصلي تهرانسر، بلوار خزر، بلوار شاهد و ياس پاكسازي كه هدف از اين اقدام حذف آلودگي هاي ديداري و ايجاد زيبايي در محيط شهري است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار