رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تورم و گراني اخير گفت: هر چند مديريت ضعيف، دليل گراني‌هاست اما گويي "ستون پنجمي" نيز وجود دارد تا همراه با اعمال فشارهاي خارجي از داخل نيز فشار وارد كند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي درگفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با انتقاد از وضعيت نابسامان اقتصادي در آستانه حلول ماه مبارك رمضان گفت: در راستاي پيگيري‌هاي مجلس در جهت بهبود وضعيت اقتصادي نمايندگان جلسه‌اي مشترك بين دولت و مجلس تشكيل شد كه ماحصل آن وعده دولت براي بهبود  حوزه اقتصادي بود.

وي افزود: ولي متأسفانه علي‌رغم وعده و وعيدها و مصاحبه‌هاي اعضاي دستگاه‌هاي اجرايي تاكنون هيچگونه تغييراتي در حوزه اقتصادي كشور رخ نداده و همچنان گراني و تورم دامن‌گير اقتصاد ما است.

مصباحي‌مقدم ‌با انتقاد از تناقض‌هاي موجود در گفتار و عملكرد دولت تصريح كرد: دولت در حالي وعده براي بهبود وضعيت اقتصادي مي‌دهد كه خلاف آن را شاهد هستيم و نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده است؛ يا عده‌اي كارشكني مي‌كنند يا دولت در مقام عمل كوتاهي مي‌كند.

وجود عوامل پشت‌پرده در گراني و تورم‌هاي اخير

رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به وجود عوامل پشت پرده در گراني و تورم‌هاي اخير اظهار داشت: شايعاتي مبني بر دست داشتن عده‌اي براي اعمال فشارهاي بيشتر به ملت مطرح است و لذا بايد با شناسايي و رفع اين فشارها مقطع حساس فعلي را به خوبي سپري كنيم.

وي گفت: وزارت اطلاعات بايد وارد قضيه شده و در صورت وجود دست‌هايي پشت پرده آنها را كنترل و رصد كند.

مصباحي‌مقدم همچنين به تشكيل كميته‌اي مشترك دولت و مجلس براي پيگيري وضعيت نابسامان اقتصادي اشاره كرد و افزود: مجلس همچنان پيگر موضوع گراني و تورم بوده و كميته‌اي مشترك بين كميسيون هاي اقتصادي، برنامه و بودجه و محاسبات، جهاد كشاورزي و صنايع و معادن با وزارتخانه‌هاي اقتصاد و امور دارايي، صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزي به رياست محمدرضا باهنر تشكيل شده و فعال است.

رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات خاطرنشان كرد: بايد عزمي از ناحيه دولت و شخص رئيس‌جمهور در راستاي بهبود وضعيت اقتصادي و اصلاح قيمت‌ها صورت گيرد.

وي همچنين عدم مديريت كارآمد را از ديگر عوامل نابسامان حوزه اقتصادي كشور دانست و گفت: هرچند تحريم‌ها در گراني و تورم اخير بي ‌تأثير نيست ولي تحريم‌ها را علت و عامل اين موضوع نمي‌دانيم و هر كسي اينگونه فكر كند، انحرافي است چرا كه اعمال مديريت ضعيف علت اصلي گراني و تورم اخير است.

وي افزود: دولت مي‌تواند با مديريت قوي حوزه اقتصادي كشور را سامان دهد چرا كه نظارت بر توليد، كنترل بازار ، نظارت بر صادرات و انبارها  اهرم‌هايي هستند كه به خوبي مي‌شود براي بهبود وضعيت اقتصادي از آن بهره برد.

مصباحي‌مقدم خاطرنشان كرد: وضعيت فعلي حوزه اقتصادي كه نارضايتي مردم را در پي داشته، شبه‌ برانگيز است، به طوري كه گويي ستون پنجمي وجود دارد تا همواره با اعمال فشارهاي بيروني، از داخل نيز افشار  وارد  كند.

وي در خاتمه يادآور شد: اگر دولت خواستار آن است تاچنين ديدي وجود نداشته باشد بايد دست به كار شده و تا ماه مبارك رمضان تعادلي در بازار و اصلاحاتي در قيمت‌ها انجام دهد.

انتهايي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار