حسين فدايي دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حسين فدايي نقش محوری در تهیه گزارش مبسوط کمیسیون اصل نود درباره فتنه ۸۸ و قرائت گزیده این گزارش در مجلس و ارجاع آن به قوه قضايیه از مهم ترين اقدامات وي در مجلس هشتم است.

زندگي نامه

حسين فدايي خرداد ماه ۱۳۳۴ در خانواده ای مذهبی در شهر ری دیده به جهان گشود. از کودکی در کنار پدر و برادرانش به کشاورزی پرداخت و در همان دوران اوایل نوجوانی با تعدادی از نوجوانان محل، اداره هیأت متوسلین به حضرت علی اکبر (ع) را عهده دار شد.

پیش از انقلاب

توزیع اعلامیه های امام خمینی(ره)، خرید و نگهداری سلاح جهت استفاده در صورت ضرورت، جذب و تربیت جوانان در قالب هیأت و جلسات کتابخوانی و…. جزو فعالیتهای این هيأت بود.در مبارزات پیش از انقلاب، به همراه تعدادی از جوانان معتقد و حزب‌اللهی، گروه توحیدی "بدر" را تشکیل داد و در اثنای مبارزه، به دلیل اینکه نقش محوری برای روحانیت در فعالیهای مختلف سیاسی قائل بود، با شهید حجت‌الاسلام و المسلمین شاه آبادی همراه شد و در جهت مبارزه با رژیم شاه و ترویج آرمانهای بلند حضرت امام (ره) گام برداشت.

سالهای نخست انقلاب

راه اندازی "اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان ری" با هدف جذب جوانان و کادرسازی برای انقلاب و مراقبت از جذب نشدن آنان به گروههای وابسته چون سازمان منافقین خلق، تشکیل و راه‌اندازی و ساماندهی به جهاد سازندگی، کمیته انقلاب اسلامی، کانون شوراها و انجمن اسلامی کارخانجات در شهرستان ری و کشور از جمله فعاليت هاي فدايي در اوايل انقلاب بود.

وی در سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در کنار آیت‌الله راستی‌کاشانی نماینده امام در سازمان، در جهت تثبیت خط ولایت و فقاهت گام برداشت و در مقابل طیف انحرافی این سازمان (بهزاد نبوی، محمد سلامتی و…) مقاومت کرد و در قالب این سازمان، نقش جدی در انهدام گروهک فرقان و برخی گروههای انحرافی داشت.

دفاع مقدس

ضرورت ارتباط گسترده فرماندهی سپاه و وزیر سپاه با مجلس شورای اسلامی و تعیین نمایند‌ه‌ای مشترک که مورد اعتماد در امور ذی‌ربط باشد، منجر به نمایندگی فدایی از سوی مسوولان سپاه در امور مجلس شورای اسلامی شد. ثمره این مسوولیت، ارائه طرح‌های مهمی در زمینه حمایت‌های علمی، آموزشی و برخورداری رزمندگان از تسهیلات دانشگاهی و اشتغال آنان بود.


تاسيس جمعيت ايثارگران

دغدغه دفاع از ارزشهای اساسی انقلاب اسلامی و روحیه و اعتقاد راسخ وی به ولایت مطلقه فقیه، در کنار انحراف تدریجی دولت سازندگی از ارزشهای انقلاب و عدم توجه به سیاستهای تعیین شده توسط رهبری در دولت، حسین فدایی را بر آن داشت تا در جهت ساماندهی نیروهای انقلاب، به همراه مرحوم حجت‌السلام و المسلمین‌علی‌اکبر ابوترابی، داود دانش‌جعفری، علی دارابی و مجتبی شاکری، "جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی" را در سال ۷۵ تأسیس کند که این جمعیت نقش محوری در توجه جریان اصولگرا به مفاهیم اساسی مهمی چون "تحول‌خواهی"، "گردش نخبگان"، "احترام به خرد‌جمعی" و … داشت.

حسین فدایی به عنوان دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از ابتدای تأسیس تا کنون، نقش برجسته ای در تشکیل جبهه وفاق (شورای هماهنگی نیروهای انقلاب) در دوران دوم خرداد، تعیین لیست آبادگران در انتخابات شورای شهر دوم و مجلس هفتم و لیست جبهه متحد اصولگرایان در شورای شهر سوم داشته است.

عضویت فعال در شورای ۵+۶ اصولگرایان جهت تعیین لیست جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم و شورای ۷+۸ اصولگرایان جهت تعیین لیست جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم از دیگر فعالیتهای حسین فدایی در عرصه سیاسی بوده است.

صدر نمايندگان مجلس هفتم

وی سال ۱۳۸۲ با رأی مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، به مجلس هفتم راه یافت. حسین‌فدایی نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در ابتدای ورود به مجلس، پس از بررسی و مطالعات مختلف، در طی چند نامه، ‌پروژه‌های مختلفی را جهت انجام کار کارشناسانه توسط پژوهشگران مرکز پژوهش‌‌های مجلس درخواست کرد که این روند تا کنون تداوم داشت به گونه‌ای که وی با درخواست حدود ۹۰ کار پژوهشی و صرف و قت بیش از ۹ هزار ساعت کار کارشناسی از سوی کارشناسان مرکز پژوهش در صدر نمایندگان مجلس هفتم قرار دارد.

حسین فدایی با حضور در جلسه‌‌‌‌‌‌ سران سه قوه به‌ عنوان نماینده‌ای از مجلس، ریاست کار گروه مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس هفتم و همچنین در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، بیشترین حجم فعالیت خود را بر موضوع مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی و احیاء و تقویت نظارت مجلس بر دستگاه‌های اجرایی قرار داد.

مجلس هشتم

حسین فدایی در مجلس هشتم نیز همانند مجلس هفتم، حضوری مؤثر و فعال در ایفای وظایف نمایندگی خود داشته است. عمده وقت وی در این دوره به پیگیری شکایت ها و گزارش های مردم و نهادهای مختلف در کمیسیون اصل نود درباره تخلفات ارگان ها و نهادهای حکومتی بوده است.

نقش محوری در تهیه گزارش مبسوط کمیسیون اصل نود درباره فتنه ۸۸ و قرائت گزیده این گزارش در مجلس و ارجاع آن به قوه قضائیه از مهم ترين اقدامات وي در مجلس هشتم است.

مجلس نهم

حسین فدایی نامزد نمایندگی مجلس نهم، موفق به کسب آراي لازم نشد و از نشستن بر کرسي مجلس باز ماند.

فدایی و فتنه۸۸

موضع گیری های حسین فدایی علیه فتنه، پیش از اغتشاشات و آشوبهای خرداد ۸۸ آغاز شد،زمانی که در نطق میان دستورش در اردیبهشت ۸۸، از کانون فتنه و قدرت طلبان فتنه گر و پیوند آنها از ابتدای انقلاب تا کنون سخن به میان آورد.

این سخنان فدایی در آستانه انتخابات از تریبون مجلس، بازتابهای بسیاری را برانگیخت ومخالفت های زیادی راشامل شد. اما صدق مطالب او به فاصله کمتر از دو ماه در پیوند کامل همه دشمنان انقلاب در فتنه ۸۸، خود را نمایان ساخت.فدایی به همین جا بسنده نکرد و تا ماهها ازتاکتیک ها و توطئه های این جریان پرده برداری می کند.

برخی از موضع گیری های فدایی علیه جریان فتنه را مرور می کنیم:کسانی که الان از خط امام (ره) حرف می‌زنند چطور شد زمانی که امام (ره) را به موزه می‌فرستادند، حرفی نزدند و به موسوی گفتند که اگر می خواهی بمانی راهی جز ساختار شکنی و برخورد تند نداری، عامل اصلی کشته شدن افراد و صدمات مالی همین افرادی هستند که با رفتار غیرقانونی مردم را تحریک کردند.

بایک سال و شش ماه تاخیر ودر آستانه سالروز ۹ دی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ از فتنه ۸۸ توسط فدایی قرائت می شود. فدایی در تشریح این گزارش، به بررسی نقش مهدی‌هاشمی‌ در انتقال اخبار و اطلاعات از خارج به ایران و همچنین نقش سید محمد خاتمی‌در معرفی میرحسین موسوی به عنوان فردی مناسب برای پیشبرد پروژه تغییر در ایران به طرف‌های غربی می پردازد.

انحرافی هم ازنقدهای آگاهانه فدایی بی بهره نمی ماند

"جریان انحرافی معجونی از همه فکرهای غلط ، درست و اندیشه‌های من‌درآوردی است" ازجمله انتقادات تند وتیزش به جریان انحرافی است.


حسين فدايي هم اکنون دبير کل جمعيت ايثارگران است.

انتهاي پيام/س3
برچسب ها: فدایی ، مجلس ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار