درمان بیماری ام اس که علت آن هنوز در دنیا ناشناخته است نیازمند یک کار تیمی از متخصصین مختلف است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر امیررضا عظیمی متخصص مغز و اعصاب و دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران در جمع خبرنگاران گفت: کنگره ام اس برای نخستین بار در سال 83 در تهران برگزار شد و بعد از آن سالی یکبار برگزار می شود و 11 و 12 آبان امسال تهران میزبان نهمین کنگره بین المللی ام اس است.
 
وی در ادامه بیان کرد: در کنگره نهم کارشناساني از 4 کشور آمریکا، انگلیس کانادا، و سوئیس و حدود 30 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می شود.
 
عظیمی اظهار داشت: در سایت کنگره تمامی محورها اعلام شده و از آن جایی که درمان بیماری ام اس مستلزم یک کار تیمی است امیدواریم این کنگره پل ارتباطی باشد بین متخصصین مغز و اعصاب و متخصصین تغذیه ، زنان و روانشناسان، مدد کاران اجتماعی، پرستاران و ... تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.
 
وی تصریح کرد: این کنگره جنبه علمی دارد و اطلاع رسانی و دریافت مقالات از طریق سایت کنگره صورت می گیرد و آخرین فرصت ارسال مقالات 10 شهریور تعیین شده است.
 
عظیمی عنوان کرد: از نظر شیوع ام اس دنیا به 3 منطقه کم خطر، ریسک متوسط و پرخطر تقسیم می شود و ایران هم جزء مناطق پرخطر به شمار می آید و تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم با کشورهایی که آماده همکاری هستند بتوانیم تحقیقات گسترده ای داشته باشیم تا به علت اصلی بیماری ام اس پی ببریم و بتوانیم درمان و پیش گیری را به صورت مطلوبتر داشته باشیم.
 
وی در خصوص شیوع بیماری ام اس در ایران گفت: ایران یکی از کشورهای پرخطر از لحظ شیوع ام اس است و تحقیقات به عمل آمده در سال 2008 تهران و اصفهان یکی از شهرهایی هستند که آمار مبتلایان به ام اس بالایی دارند به طوری که در تهران 53 تا 55 نفر به ازای هر 100 هزار نفر و در اصفهان 77 نفر به ازای هزار نفر که پس از گذشت 3 سال این آمار شیب صعودی حادی را پیش گرفته اند و این آمار بسیار نگران کننده است.
 
وی ادامه داد: اگر روند پیشرفت ام اس به همین صورت ادامه پیدا کند طی 10 سال آینده هر شخصي یک بیمار ام اس در اطرافیان خود خواهد داشت.
 
عظیمی در پایان خاطر نشان کرد: کار اصلی انجمن پژوهش است و در کنار آن کار درمان و تهیه دارو را نیز انجام می دهد و همچنین رایزنی هایی با وزارت بهداشت داشته ایم برای آموزش پزشکان خانواده جهت تشخیص اولیه بیماری ام اس که نقش مهمی در درمان این بیماری دارد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار