ليگ دوازدهم باز هم 18 تيم است و از ميان اين 18 تيم، 10 تيم ليگ برتري وجود دارند كه سرمربي سابق آن ها ديگر بر روي نيمكت نيست .

به گزارش خبرنگار گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران ميان 18 تيم سابق ليگ برتري سپاهان، سايپا، ملوان، صنعت نفت آبادان ، فجر سپاسي شيراز، راه آهن و مس كرمان سرمربيان انتهاي فصل سابق خود را حفظ كرده اند و در عوض تيم هاي استقلال تهران، تراكتور سازي تبريز، پرسپوليس تهران، ذوب آهن اصفهان، صباي قم، پيكان، نفت تهران، داماش گيلان، فولاد خوزستان و گهر درود سرمربي عوض كرده اند در تيم پرسپوليس تهران مصطفي دنيزلي در انتهاي فصل يازدهم، هدايت تيم را بر عهده داشت و در اين فصل مانوئل ژوزه در آستانه انعقاد قرار داد با اين تيم است.

سپاهاني كرانچار را از فصل گذشته تا به اكنون در تيم خود حفظ كرده اند در تيم استقلال تهران در فصل يازدهم پرويز مظلومي هدايت تيم را بر عهده داشت و امسال و در فصل دوزادهم قلعه نوعي بر روي نيمكت اين تيم است.

در تيم ذوب آهن اصفهان در فصل يازدهم منصور ابراهيم زاده و در اين فصل رسول كربكندي بر روي نيمكت تيم مي باشند.

فولاد خوزستان در فصل گذشته مجيد جلالي را به عنوان سرمربي در اختيار  داشت و امسال در فصل دوازدهم حسين فركي هدايت تيم را بر عهده دارد در تيم صباي قم در فصل گذشته عبدالله ويسي سرمربي اين تيم بود و در اين فصل يحيي گل محمدي بر روي نيمكت است.

در تيم مس كرمان در فصل گذشته و در انتهاي فصل ابراهيم قاسم پور هدايت تيم را بر عهده داشت كه در اين فصل نيز وي بر روي نيمكت مس است در تيم سايپاي البرز و در انتهاي فصل گذشته مجتبي تقوي هدايت تيم را بر عهده داشت و در اين فصل نيز دوباره وي بر روي نيمكت سايپا است.

قلعه نوعي مربي فصل گذشته تيم تراكتور سازي تبريز بود و در اين فصل آنتوني اوليويرا بر روي نيمكت اين تيم است.

در تيم داماش گيلان و در انتهاي فصل گذشته مهدي تاتار هدايت اين تيم را بر عهده داشت و در اين فصل اميد هرندي سرمربي شده است.

ملوانی ها در فصل گذشته و این فصل فرهاد پورغلامی را به عنوان سرمربی خود برروی نیمکت دارند.

در تیم نفت تهران، حسین فرکی در فصل یازدهم سرمربی بود و در فصل دوازدهم، منصور ابراهیم زاده هدایت این تیم را برعهده دارد. در تیم راه آهن شهر ری هم در فصل گذشته وهم دراین فصل علی دایی هدایت تیم را برعهده دارد. در تیم صنعت نفت آبادان، هم در فصل یازدهم و هم در فصل دوازدهم کاستا سرمربی این تیم است.

فجر سپاسی شیراز نیز سرمربی فصل گذشته خود یعنی محمود یاوری را حفظ کرده است. سرمربی پیکان تازه لیگ برتری شده نیز عوض شده و عبدالله ویسی هدایت تیم را برعهده دارد. در تیم گهر دورود نیز مهدی تاتار هدایت تیم را برعهده گرفته است. آلومینیوم هرمزگان نیز اکبر میثاقیان رابر روی نیمکت سرمربی گری خود دارد.

*4مربی فقط تیم خود را عوض کرده اند
در میان سر مربیان عوض شده در تیم های لیگ برتری، 4 سرمربی تنها از تیمی به تیم دیگر انتقال پیدا کرده اند.

امیر قلعه نوعی از تیم تراکتورسازی تبریز به تیم استقلال انتقال پیدا کرده است. عبدالله ویسی از تیم صبا به تیم پیکان آمده است. منصور ابراهیم زاده از تیم ذوب آهن اصفهان به نفت تهران آمده است و حسین فرکی نیز از نفت تهران خارج شده و به تیم فولاد خوزستان پیوسته است.

*موارد خاص
از موارد مهم می توان به سرمربی تیم قهرمان فصل گذشته یعنی زلاتکو کرانچار اشاره کرد که در یکی از معدود تیم هایی است که با نتیجه خوب سرمربی سابق خود را حفظ کرده اند. علی دایی در راه آهن نیز تا روزهای پایانی به این تیم بازنشگته بود اما سرانجام دوباره سرمربی راه آهن شد. /با 
برچسب ها: لیگ ، تیم ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار