همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مساجد شهرستان دامغان غبار رویی و عطر افشانی شد.

مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همگام با مردم سراسر کشور مساجد شهرستان دامغان غبار رویی و عطر افشانی شد.
حجت الاسلام سید جعفر میر علی اکبری با بیان اینکه هر ساله در دهه سوم ماه شعبان غبار رویی مساجد آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد افزود: تا کنون بیش از 50 مسجد در شهرستان دامغان غبار رویی شده است.
وی هدف از غبار رویی و عطر افشانی مساجد را پاکیزگی بیشتر مساجد برای میزبانی بهتر از میهمانان خانه خدا در ماه ضیافت الله عنوان کرد و گفت: شست وشوی موکت ها و فرش ها، نظافت و آماده نمودن سرویس های بهداشتی، تعویض و جایگزینی مهرهای  شکسته، کتابهای دعا و قرآن های فرسوده از مهمترین فعالیت های انجام شده در مراسم غبار رویی و عطر افشانی مساجد شهرستان دامغان می باشد.
وی قرائت قران به صورت ترتیل هرروز  یک جز قرآن، تجوید، روخوانی، مفاهیم، برگزاری کلاس های احکام و معارف اسلامی،اخلاق دینی، اقامه نماز جماعت و نیز برگزاری مراسم احیا شبهای قدر و قرائت دعای جوشن کبیر را از مهمترین برنامه های ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان دامغان بر شمرد و افزود: برگزاری ضیافت افطاری در ماه مبارک رمضان به ویژه شبهای قدر در مساجد از دیگر برنامه های این ماه می باشد./ل
برچسب ها: غبار رویی ، دامغان ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار